22 jun 2013

Niet top!

Nee, de afgelopen dagen waren niet top! De candida op m'n tong, zo heet die aandoening, heeft zich behoorlijk uitgebreid en zit nu ook op m'n wangslijmvlies. Op zich is het niet zo'n ernstige zaak, maar wel heel erg vervelend en....pijnlijk. Ik kan nauwelijks praten en eten is al helemaal een ramp!
Ik eet de afgelopen dagen alleen nog maar pap. Dus geen 'warm eten'?? Ja, dat wel. Maar daar maak ik ook pap van. Met een vork of een staafmixer. Is het meteen goed gekauwd. Zo zie je maar weer. Elk nadeel hep z'n voordeel :):)  Hopelijk zal het, wanneer komende week m'n leukocyten weer geleidelijk gaan stijgen, beter worden.
Last van overgewicht? Zorg dat je hardnekkige candida in je mond krijgt! Het is gratis en werkt gegarandeerd!!

Gisteren was m'n eerste controlemoment na m'n ontslag uit het LUMC. Deze controle vond plaats in het MST te Enschede. Bij m'n eigen arts. Aan de bloeduitslagen had hij gezien dat m'n bloedwaarden behoorlijk waren gedaald. Maar m'n HB-gehalte bleek nog redelijk op niveau. 5,9. Inderdaad niet hoog, maar in deze omstandigheden zeker niet slecht!
M'n trombocyten waren daarentegen wat aan de te lage kant. M'n arts vond het noodzakelijk om m'n stollingsgehalte, want daarvoor dienen die trombocyten, wat op te krikken met twee zakken zgn. bloedplaatjes. Dit alles ging uitstekend. Geen bijzonderheden.
Maar kort nadat ik weer thuis was, kreeg ik een allergische reactie op de vloeistof waarin die bloedplaatjes zijn opgelost. Ik begon niet een klein beetje te trillen! Ik begon heel erg te trillen!! Heftige koortsrillingen zonder koorts! Ik had na korte tijd geen roos meer op m'n hoofd. Nou, dan tril je behoorlijk!
De beste remedie daarvoor is warmte. Lekker het bed in en zorgen dat je behaaglijk warm wordt. Dat hielp inderdaad en meneer Ten Voorde  heeft vervolgens heerlijk geslapen.....:):)
Morgen, zondag 23/6, wil m'n arts (hij heeft dit weekeinde dienst) mij weer zien om o.a. te controleren of m'n trombo's nog op peil zijn.

Nog wateroverlast gehad?? Bij ons in Twente was dat woensdag jl. op veel plekken het geval. U hebt het ongetwijfeld meegemaakt of op het nieuws gezien.Tjonge, wat een hoop vocht kwam er in korte tijd naar beneden. Gelukkig liep bij ons alleen de dakgoot van onze overkapping over. Die kon al dat water niet verwerken. Maar dat stelt natuurlijk helemaal niets voor als je dat vergelijkt met situaties waarbij het (riool)water je huis of bedrijf binnenkomt. Ik moet er niet aan denken.
Ik heb zelfs enigszins genoten van die plensbui. Wij hebben de luxe van een relatief grote, aan drie zijden gesloten, overkapping die is gesitueerd tussen ons huis en onze garage. Alleen aan de tuinzijde is deze overkapping open. Je kunt er bij aangename temperaturen heerlijk toeven. En als het dan begint te regenen....blijven we heerlijk zitten. Zo ook met die enorme plensbui. Wetend dat ik droog en veilig naar de bliksemflitsen kon zitten kijken, heb ik heerlijk genoten van dit fascinerende natuurverschijnsel.



3 opmerkingen:

SandersBlog zei

Het valt allemaal niet mee, hè Jan!

yvonne zei

gelukkig dat je op een glas wijn niet hoeft te kauwen . . .
wat wonen jullie leuk, gezellig om zo die plensbuien te bekijken!
lieve groeten van mij

Bas zei

Die Fungizone is inderdaad heel smerig. Wat veel beter werkt tegen schimmels in je mond en je gewoon als pillen kunt slikken is Fluconazol. Vraag daar maar naar bij de hematoloog. Ik kreeg laatst 150 mg per dag. Binnen 2 tot 3 dagen alle paddestoelen weg. Even een paar dagen doorslikken voor het beste resultaat.
Ik wordt moe van candida en de smaakverandering vind ik heel vervelend. Daar wil ik dan heel snel iets tegen. Ik weet nu ook dat als mijn arts zegt dat het geen candida is, maar wel iets schimmeligs, dat ik ook Fluconazol wil.