7 jun 2013

LUMC dag 3

Ik schreef in m'n vorige blog enigszins euforisch dat ik 's-nachts heerlijk kan doorslapen zonder door een nachtzuster gestoord te worden. Nou, dat was afgelopen nacht wel anders.
Ten gevolge van het oponthoud in de toediening van de busulfan-chemo was het noodzakelijk om mij ook afgelopen nacht dit goedje te geven. Daardoor liep de toediening van dit spul weer in de pas met het geplande weekschema. Tussen 24.00 en 03.00 uur kwam Florence bij regelmaat langs om het infuus te verzorgen. Gelukkig kon ik heerlijk blijven liggen omdat dankzij de permanente infuuslijn alles op afstand (via een infuuspaal naast mijn bed) kan worden toegediend. Maar ondanks dit, heb ik redelijk goed geslapen.

Ja en verder gaat het ook redelijk tot goed. Zo voel ik mij in ieder geval. Marlies is veel bij mij op m'n kamer. Zij is m'n enorme steun in deze toch wel heftige periode. Daarom ben ik reuze blij dat ze er elke dag is. Dat scheelt enorm.

En dan al die pillen! U ziet het hier rechts op de foto. Dit zijn slechts de pillen voor 's-morgens na het ontbijt. Daar komen de pillen voor 's-middags, 's-avonds en 's-nachts nog bij! Nou ja, die pillen gaan dan nog. Die slik ik gewoon weg en klaar is Kees. Maar ik moet ook 4 x per dag een ontzettend smerig drankje slikken. Fungizone heet dat oranjekleurige spul. Nu ik het hier typ moet ik er al bijna van kokhalzen! Getverdegetver.
EN DAT DUS 4 X PER DAG! Echt iets om naar uit te zien. Tijdens m'n vorige stamceltherapieën kwam ik dat spul ook al tegen. Dit goedje moet ik nemen om ontstekingen e.d. in m'n mond en slokdarm te voorkomen. Dat ze daar geen andere smaak aan kunnen geven. Iets van Merlot-wijn of Grimbergen dubbel. Dat smaakt stukken beter! Binnenkort toch maar eens bellen met die firma :):)

2 opmerkingen:

Hans Bruinsma zei

Hallo jan, lees toevallig weer even je blog en zie dat je weer in het ziekenhuis ligt. Ik wens je sterkte en kracht toe man!

Bas zei

Fijn al die onverwachtse veranderingen in de planning. Lig je ineens 's nachts aan het infuus ipv overdag. Altijd vol verrassingen, zo'n behandeling.
Je schrijft over Fungizone; ik heb mijn flesje net leeg. Hij is nog niet helemaal leeg, maar ik vind van wel. Wat een troep. Ik kreeg een lichte vorm van candida na de antibiotica. Kreeg ik Fungizone voorgeschreven. In het begin beet ik me er nog doorheen, maar na verloop van tijd gaat het me zo tegenstaan; een week lang geslikt; 4 x per dag. Ik heb meet je te doen, dat je dat tijdens de SCT moet slikken.
En al die pillen di je moet slikken. Ik heb ook zo'n waslijst met pillen. Wat we allemaal niet naar binnenwerken. Ongelofelijk.
Blij dat het nog steeds goed met je gaat en dat Marlies veel bij je is. Ik blijf je volgen.