31 dec 2006

Boos en blij

Boos:
Beste jongens en meisjes.
Wat lezen jullie op de foto hiernaast?! Taalkundig niet helemaal correct, maar de meest simpele ziel die nog net in staat is om eenvoudige zinnetjes te lezen, begrijpt wat hier staat:
SVP NIET STOREN
ZOLANG GORDIJN GESLOTEN IS!!!
Met gordijn wordt bedoeld: het gordijn dat voor de ruit van de toegangsdeur van mijn kamer geschoven kan worden. Enkele blogs terug is die deur onder de titel ' rustdag' te zien.
Toch bleek deze tekst voor enkele personeelsleden op de afdeling kennelijk onbegrijpelijk Nederlands. Tot drie keer toe ging de deur open en kwam zuster Clivia m'n kamer oplopen. De 1e keer: " Oh, ik pak even snel wat en ben meteen weer weg hoor". De 2e keer: " Och ja, dat is waar ook. Nou, ik pak uw ontbijtspullen even snel en ben meteen weer weg, doei". Beide keren hield ik mij in en zei niets. Kenners onder jullie kunnen zich dat hoogstwaarschijnlijk niet voorstellen, maar toch!!
Wat is namelijk het geval in die situaties? Dan heb ik net gedouched en loop ik in mijn blote jodokus in m'n kamer. Of ik sta juist m'n stoma te verschonen. Ook geen handeling die je graag aan iedereen demonstreert. Nu ben ik helemaal niet preuts en schaam me, in relatie tot deze situaties, nergens voor. Maar enige vorm van privacy stel ik bij deze zaken wel op prijs.
Wat gebeurde er gisteren? Ik sta juist m'n shakespier in de douche te poetsen. Het was kweekdag en dan moet ik urine inleveren. Daarvoor moet ik eerst m' n shakespier met speciale watten schoonpoetsen. Juist op dat moment gaat de deur weer open: Een andere Clivia. In de situatie zoals ik op dat moment stond, had zij ook nog meteen zicht op mijn poetsen. Ze zal wel gedacht hebben: ' Goh, met watt'n? Dat dut mien Hendrik achter de playboy toch anders.....!'
Meteen flitste het door m'n hoofd: Dit was potverdorie de 3e keer en nu moet het maar eens afgelopen zijn!! Hierop heb ik haar verbaal even door elkaar geschud. Erg geschrokken en met een rood aangelopen hoofd klapte ze de deur dicht.
Kort daarop kwam een verpleegkundige vragen wat er aan de hand was.
Na enige uitleg over mijn gewenste privacy en het voorbeeld dat zij het ook niet leuk zou vinden als ik haar drie keer achter elkaar zou storen wanneer zij haar tampon aan het vervangen is, was er begrip voor mijn situatie.
Naderhand heb ik Clivia (28) nog even op m'n schoot genomen en hebben we het natuurlijk uitgepraat. De rust is wedergekeerd op de afdeling F1.
Blij:
Er zit weer beweging in m'n beenmerg. Gisteren bleek de waarde van de leucocyten (ik wist niet eens dat ik die had) te zijn gestegen. Dat is een goed teken. Wanneer die stijgen, zullen de witte bloedlichaampjes snel volgen. De waarde van die lichaampjes was gisteren nog lager dan 0,1.
Wanneer die zijn gestegen tot 0,3 of meer, kan ten Voorde naar huis.
Het is nu 11.00 uur en de waarden van vandaag zijn nog niet bekend. Wanneer die bekend zijn zal ik deze blog daarmee nog even aanvullen.
Ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisseling en vooral een gezond 2007!!
13.00 uur: Nog geen stijging van de witte bloedlichamen te zien. De anderen cyten stijgen gestaag! Morgen maar weer even afwachten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Kostelijke verhaal. Je bent maar druk met al jouw Clivia's Maar euh..dat gaat goed lees ik. Je gaat me toch niet vertellen dat je voor 2 januari weg bent he? :-)
Wolter

Anoniem zei

De volgende keer moet zuster Clivia, voor straf, het poetsen afmaken. Wedden dat het briefje de hele dag op het raam hangt en het gordijn gesloten is.

gr

wim

Anoniem zei

Nou, Jan volgens mij heb jij wel andere zaken om je boos over te maken. Een beter nieuwjaar toegewenst!

Groet,
buurman Johan