19 dec 2006

Minder energie en lusteloos

Ik voel me nog steeds goed. De eetlust is ook nog goed. Dat is trouwens een goede graadmeter, want als ik niet meer eet, ben ik doodziek! Ik kom niet voor niets op 103 kg :)
Maar de bijwerking van de chemo kan ik toch wel merken. Ik heb veel minder energie. Ik voel me een groot deel van de dag lusteloos. Geen zin aan krant, boek of tv. Gewoon heerlijk liggen op bed en luisteren naar radio 2. Wat een rust zeg! Nu ervaar ik het nog als heerlijk, maar ook dit zal hoogstwaarschijnlijk snel vervelen. Er gaat niets boven vrijheid en kunnen doen wat je wilt.

De therapie zit er in principe op. De stamcellen moeten nu hun werk doen. En wel rap een beetje. Elke dag komt m'n arts langs. Vandaag dus ook en hij vertelde dat alles volgens schema verloopt. Da's mooi.

Het eten hier is prima. Natuurlijk zal deze keuken geen Michellin-ster krijgen, maar het smaakt heerlijk. Vandaag spaghetti bolognese gehad. Uitstekend!
Wat ze ook kunnen is brinta serveren: Je hebt het ongetwijfeld wel eens gemaakt. Het is of te dun/waterig of het wordt veel te dik. Dat kunnen ze hier perfect. Precies goed. En dan ook nog transporteren door het ziekenhuis waar het pas êen half uur later wordt gegeten. Knap hoor!

Ik hoef nog niet in de isolatie. Dat wil zeggen dat ik dan mijn kamer niet meer mag verlaten. Nu mag ik dat nog wel. Lekker rennen over de gang.
Morgen wordt mijn weerstand opnieuw bekeken en kan het zijn dat ik in de isolatie moet.
Ik wacht het rustig af.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo jan gaat het goed?
ik heb foto,s gezien.
je bent heel ziek hoorde ik.
dat is niet mooi.
ik hoop dat je snel naar huis mag.
Groeten stijn koen bram esther en
martin

Unknown zei

Hoi Jan,

Ik lees dat het goed gaat tot nu, volhouden zo!
Nu afwachten hoe de stamcellen het gaan aanpakken!

Heel veel succes de komende dagen,

Liefs van Jacomijn.

Ps. ik ben voor de eerste keer een keer gezakt voor een proeve. Maar de volgende keer komt dat zeker helemaal goed!

silvia perez zei

Hai Jan,
Ben blij voor jou dat alles tot nu toe goed is verlopen. Nou maar hopen dat de stamcellen ook goed gaan werken.
Je had gisteren nog over marathon lopen, maar als ik jou was zal ik de brinta maar laten staan.103 kg is niet niks.(hahaha grapje).

Groetjes Silvia