29 dec 2006

Trombocyten en andere onderdelen

Elke dag is nu spannend. Ik zit namelijk in een tijdsvak (10 tot 15 dagen na de stamcellentransfusie) waarin het gehalte van de witte bloedlichamen weer gaat toenemen. Dat geeft aan dat het beenmerg zich aan het herstellen is. Indien die stijging zichtbaar is, is mijn vertrek uit het MST aanstaande. Vandaag was die toename helaas nog niet het geval.

Vandaag bleek ook dat het gehalte trombocyten(bloedplaatjes) nog steeds te laag is. Men vermoedt dat mijn lichaam een groot deel van die cyten bij binnenkomst meteen de nek omdraait. Het is een mengsel van verschillende donoren en die worden kennelijk door mijn lichaam niet allemaal geaccepteerd.
Daarbij reageerde ik bij elke transfusie steeds heftiger. De 1e keer had ik geen last, maar bij de tweede en derde keer (vandaag), kreeg ik koortsrillingen. Mijn lichaamstemperatuur liep op tot 38,4. Dat is een allergische reactie op dat goedje. Bij de transfusie van vandaag kreeg ik o.a. prednison toegediend. Dit om de allergische reactie tegen te gaan. Nou, dat hielp inderdaad, want ik voel mij in verhouding tot gisteren weer redelijk goed.

Marlies:
Met Marlies gaat het nog steeds hetzelfde. Nog steeds veel last van het operatiegebied. Het lijkt alsof de pijn en het strakke gevoel toeneemt. Vermoedelijk houdt dit verband met het genezingsproces. Ook de hechtingen zijn nog niet opgelost. Nog steeds afwachten dus.

En de jongens: Gelukkig ook nog steeds hetzelfde: Goed dus!

Geen opmerkingen: