15 dec 2006

chemo, lijntje en roomservice

Na een grotendeels slapeloze nacht, zit de 2e dag er ook alweer bijna op. Het is weer even wennen aan het ziekenhuisbed, de iets te harde matras en de 3 infuuslijnen (die natuurlijk ook 's-nachts moeten blijven zitten). Deze zaken bevorderen het slaapcomfort niet.

De 1e hoge dosis chemo heb ik vanmiddag gehad. Morgen krijg ik de 2e en laatste in deze therapie. Ik merk er nog niets van. Dat komt volgens mijn behandelend arts (de man rechts op de foto) pas in de loop van de volgende week. Pijnlijke en ontstoken slijmvliezen in mond en slokdarm zijn de meest voorkomende bijwerkingen. Nou, ik merk het vanzelf. Als deze of andere bijwerkingen optreden, zie ik wel verder. Ik heb er vertrouwen in dat er goed voor mij gezorgd wordt.
Naast mijn arts staat mijn ' personal nurse' Hanneke. Een aardige en kundige verpleegkundige ( voor haar een correcte functieaanduiding dus).
Dit dreamteam slaagde er ook in om de verstopte subclavialijn weer aan de praat te krijgen. Tijdens dat doorspoelen bleek ook nog dat dit ding niet volledig was vastgehecht. Dat werd vervolgens ook even verholpen. Met mijn instemming zonder verdoving. Die paar prikjes van de hechtnaald kunnen er ook nog wel bij.
Het viel niet tegen!

De verzorging is uitstekend. Oke, ik lig er nog maar net, maar wat ik nu al heb ervaren, belooft veel goeds voor de komende periode. Er is zelfs roomservice tot in de late uurtjes. Wanneer ik track heb in een koude of warme snack, hoef ik maar op de bel te drukken en hupsakee, de gehaktbal of vruchtenyoghurt wordt geserveerd. Ik kan kiezen uit 28 snacks!!. Ik wil er niet te vaak gebruik van maken, want ik heb de kop al dik zat. Maar gisteravond heb ik het toch even getest met een bakje vruchtenkwark. 't Was heerlijk.

PS: alle foto's van de personen op deze weblog hebben toestemming gegeven voor publicatie.

Geen opmerkingen: