26 dec 2006

In het begin goed, later toch wat minder en infuus

" Hoe gaat het ermee Janneman. Nog steeds goed?".
Nu, (17.00 uur) is het even iets minder. Afgelopen nacht heb ik goed geslapen en voelde ik mij goed. 's-Morgens bezoek gehad van een kameraad en lekker gekletst. Dat was erg gezellig. Om 12.00 uur werd de hazenpeper geserveerd. Smaakte prima. 't Was wel een beetje veel. Maar ik ben degelijk opgevoed en eet daardoor altijd m'n bord leeg. Dat had ik beter niet kunnen doen, want na ongeveer 2 uren moest ik een deel van die hazenpeper aan de gootsteen toevertrouwen. Hierna ging het ineens weer een stuk beter. 'k Had zelfs alweer trek in een stukje chocolade.
Ik heb ook een beetje last van diarree. Als ik het voel aankomen, blijf ik heerlijk ontspannen in m'n bed liggen...Wedden dat jullie dat niet lukt?!
Even in de gaten houden hoe zich dat ontwikkelt.

Vervolgens werd er een infuus met bloedplaatjes aangesloten. Het niveau daarvan was onder een minimumwaarde gezakt. Bloedplaatjes zijn essentieel voor het stollingsvermogen van het bloed. Indien ik bij een te laag gehalte een bloedneus krijg, heb ik die morgenvroeg nog. Nou, zolang wil je natuurlijk niet met watten in je neus lopen :)

Ik weet niet wat er gisteren bij de patient op de naastgelegen kamer allemaal is gebeurd, want vanmiddag kreeg hij plots erg veel bezoek. Het liep af en aan met serieus kijkende en zelfs huilende mensen. Na enige tijd werd het weer rustig en verschenen twee verpleegkundigen op zijn kamer. Ik keek hen kennelijk nogal vragend aan, want ze keken in mijn richting en overlegden daarna iets met elkaar. Vervolgens kwam een verpleegkundige mijn kamer op.
" Je weet al wat hier aan de hand is, anders zal ik het je even vertellen".
"Eeh, nee. Ik vermoed dat m'n buurman erg ziek is" antwoordde ik.
" Nou, dat is'ie niet meer" antwoordde de verpleegkundige. " Want hij is vanmorgen overleden!"
Tja, dat gebeurt hier natuurlijk ook.
Nu zullen jullie wel denken. Dit is niet waar! Dat zal wel weer, net als het vorige stukje, flauwekul zijn. DIT IS GEEN FLAUWEKUL, MAAR WAAR!
't Is hier duidelijk geen afdeling met louter ingescheurde teennagels en ontstoken aambeien!!

Vanavond moet ik kiezen tussen Lord of the Rings en Toon Hermans. Ik denk dat ik Toon ga kijken. Die andere heb ik op DVD, dus dat kan later ook nog.

1 opmerking:

Strikkers zei

Ha, die Jan. Nog even inhaken op je een-na-laatste bericht.
Controleer je dagstaten goed. Controleer de medicatie die je krijgt toegedient. Het zou kunnen zijn dat je pepmiddelen krijgt c.q. vitamines i.p.v. ziekmakende medicijnen.
Ach, laten we hopen dat het blijft zoals het nu gaat.
Hou je haaks,
Wietske, Han en kinderen.