27 dec 2006

Boerenkool en mentale dip

Nadat het gisterenmiddag niet helemaal goed ging met de hazepeper, kreeg ik 's-avonds trek in eten. Ik wist dat Marlies bij haar broer heerlijke boerenkool geserveerd kreeg. Potverdorie, daar had ik ook wel trek in. Maar, hoe krijg ik dat hier en.......mag dat i.v.m. besmettingsgevaar.
Even checken. Nou, mits het een nog niet zolang geleden volledig gekookte versie betreft en in een absoluut schone schaal wordt bezorgd, was dat geen probleem.
Een telefoontje was vervolgens voldoende om 20 minuten later heerlijk te genieten van boerenkool met worst en.......draadjesvlees. Heerlijk!!. Ja, ik blijf toch een jongen van de gestampte pot :)

Verder is het vandaag wat minder dan de afgelopen dagen. Niet fysiek. Fysiek voel ik mij onderminderd goed en heb (nog) nergens last van. Zoals het nu gaat, kan het niet beter; zeggen de verpleegkundigen in koor!
Maar een groot deel van de last in deze situatie speelt zich tussen m'n oren af. De last van deze vrijwillige detentie wordt met de dag zwaarder. Daarbij zijn Mark en Jasper zodanig verkouden en grieperig dat ik hen al bijna een week niet heb gezien. Tja, het is nu even niet anders. Met een beetje mazzel nog een week en dan rap naor hoes op an.
Ik denk ook al regelmatig aan de periode na deze behandeling. Oke, ik ben dan weer thuis. De open haard en glas wijn binnen handbereik en ben dan weer bij Marlies, Mark en Jasper.
Maar alle behandelingen zitten er dan op en is het afwachten wat er gaat gebeuren. Houdt die verrekte kahler zich (lange tijd) koest of toch niet. Jullie begrijpen ongetwijfeld dat ik tegen die vreselijke onzekerheid aanhik. Hoe ga ik, maar natuurlijk ook Marlies en de jongens!, hiermee om?. Weer een nieuwe fase in het proces. Zoals het was zal het nooit meer zijn!!
Zaterdag 17 februari zijn we(complete gezin ten Voorde) er in ieder geval niet. Dan zitten we bij de musical The Wiz. Vooraf even lekker eten, The Wiz, hotel, de volgende dag brunchen en dan weer naar huis. Er even met elkaar tussenuit, Heerlijk!
Tips over leuke hotels en restaurantjes/bistro's in Utrecht zijn welkom!

Geen opmerkingen: