9 sep 2012

Vakantieblogjes 1

                
3 X is scheepsrecht. Dat is een bekend spreekwoord wat aangeeft dat het de derde keer wel zal lukken. Nou, ik hoop dat het op ons van toepassing is, want de vorige twee vakantiepogingen waren niet echt succesvol.
In het voorjaar waaiden en spoelden we van een camping in Ootmarsum. Dankzij op tijd en kordaat ingrijpen van Marlies heeft onze caravan nog een luifel.
In juni hield onze auto, onderweg naar een Franse bestemming, ermee op. De reparatie bleek zo duur te zijn dat we besloten om onze auto te laten ophalen door de ANWB. Met een leenauto hebben we onze caravan naar ons mooie Twente teruggesleept. Einde vakantie in Frankrijk!

En nu dus poging 3!
Hopelijk lukt dit ook in Brabant :):)
Na reparatie van onze auto hadden we het voornemen om het toch weer richting Frankrijk te proberen, maar dat hebben wij de afgelopen dagen bijgesteld. Het wordt Brabant. Gewoon in Nederland dus :)
Het zal zeker niet zo warm worden als in Zuid-Frankrijk en verder is het ook niet met elkaar te vergelijken. Maar wij schatten in dat het  alleszins redelijk blijft. Mooi tot redelijk na-zomerweer.
Als deze verwachtingen uitkomen is dat voor ons mooi zat om te wandelen, te fietsen en om allerlei andere leuke dingen te ondernemen. Onze camping ligt op 40 km afstand van Venlo. Dus een dagje Floriade gaan we zeker doen!
Daarnaast hebben we ongeveer 600 boeken bij ons! 300 op de Ipad voor Marlies en de andere helft voor mij op onze E-reader. Dat wordt dus nog aanpoten om ze allemaal te lezen:):)
En natuurlijk zal ik weer vakantieblogjes schrijven. Ik streef naar elke dag een blogje, maar of dat lukt.........? 

"Zij die vandaag op vakantie gaan, groet u"
 
 

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hi Jan en Marlies, heel veel plezier met de 3e poging, enuh, 3x is scheepsrecht!

lieve groet van mij

Anoniem zei

Heel veel plezier en we wensen jullie heel mooi weer, hebben wij dat tenminste ook.
Groetjes van Joost en Jenny.

Rona zei

Hoi Hoi.

Ook ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. Ik hoop dat de weergoden jullie gezind zijn. Helaas begint vandaag wat druilerig. Maar ook met iets minder goed weer kan Branbant erg mooi zijn. Als jullie een kop koffie willen komen drinken zijn jullie welkom. (in de buurt van Eindhoven)

Groetjes Rona