21 sep 2012

Vakantieblogjes 10


Je zou bij het lezen van deze vakantieblogjes bijna vergeten dat deze blog primair bedoeld is voor het vertellen over de ontwikkelingen rond onze ziekten. Kahler en de gevolgen van borstkanker.
Maar, omdat het tot nu toe uitzonderlijk goed met ons gaat, valt daarover niet veel te melden. Ja, dat het goed gaat dus. U begrijpt dat dit ook een belangrijke reden is dat wij nu in de Bourgogne zijn. Niks uitstellen!! Nu gaat het goed en zijn wij tot zo'n vakantie in staat. Dat kan volgend jaar wel geheel anders zijn. Dat valt niet te voorspellen.
Zoals ik mij nu voel word ik minimaal 100. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik volgend jaar het gras van de onderkant bekijk. Zo kan het gaan met deze rotziekte!! Het zwaard van Damocles hangt constant boven de hoofden van mij en m'n lotgenoten.
Ondanks mijn opgewektheid en (gelukkig) positieve levenshouding gaat er geen dag voorbij dat ik mij dit realiseer. Ik ga er zeker niet onder gebukt, maar besef het terdege. Daar is niets mis mee. Dat is juist goed denk ik. Dat maakt je bewuster in je keuzes en houd je met beide, door neuropathie aangetaste, voetjes op de grond. In alles! Primair in ons gezin, maar ook in m'n werk, onze familie, onze kennissen en vrienden, kortom: in alles wat er in een mensenleven zo'n beetje toe doet. Zoveel mogelijk onderscheid proberen te maken tussen waardevol en wat niet!

Maar dit even terzijde.
Even terug naar mr.kahler. We leven gelukkig in een tijd waarin er veel onderzoek wordt gedaan naar medicijnen tegen allerlei kankersoorten. Zo ook tegen kahler. En juist tegen deze kankervorm is een hoopgevend nieuwtje te melden.
M'n blog- en kahlercollega Sander van der Pol meldde het op z'n weblog. Misschien hebt u zijn blog al gelezen en bent u hiervan op de hoogte. Zo niet, dan is het zeer de moeite waard om hier te klikken. In de blog van Sander kunt u vervolgens weer doorklikken naar sites waar nadere info over het betreffende nieuwe medicijn is te lezen.

Nu is het voor alle kahlerpatienten nog even een kwestie van volhouden tot dit medicijn beschikbaar komt. Hopelijk duurt dat niet te lang, want wij hebben haast. Erg veel haast zelfs!!

Sander bedankt voor je hoopgevende berichtje :):)




1 opmerking:

SandersBlog zei

Graag gedaan, Jan. Nog veel vakantieplezier!