24 okt 2010

STC: dag 18 (slot)

Eindelijk is het dan zover. Vandaag, zondag 24/10, zit het ziekenhuisdeel van m'n 2e SCT er op. De volledige therapie is daarmee echter nog niet ten einde. Die is pas afgerond als ik weer de dingen kan doen die ik daarvoor ook deed. Dan voel ik mij weer goed en heb ik weer voldoende energie. Nou, zover is het nu nog niet, maar hopelijk zal dat niet te lang duren.

Rond 12.30 uur kwam een arts en een verpleegkundige m'n kamer oplopen. "We komen uw subclavia verwijderen", vertelde de arts. 
Eindelijk weer thuis

'" Oké, dan zijn mijn neutrocyten dus voldoende gestegen", reageerde ik.
"Voldoende gestegen? Die staan nu al op 0,9! Dat lijkt mij voldoende.", zei de arts. 

Tjonge zeg! Gisteren stonden de neutrocyten nog op 0,2 en nu al op 0,9, terwijl 0,3 het criterium is om uit het ziekenhuis te worden ontslagen. Een spectaculaire stijging dus.

Onmiddellijk na het verlost zijn van die subclaviainfuusslangen heb ik m'n kleren aangetrokken, het personeel welgemeend bedankt voor alle goede zorgen, om vervolgens in een streep naar de lift te rennen. Toen die open ging stond mijn inmiddels geinformeerde Marlies er al in. Dat kwam dus mooi uit. Rap op 't hoes an.

En nu rust, frisse lucht en m'n eigen heerlijke bed! Daar knapt een mens van op :)

3 opmerkingen:

Johnny en Bea zei

Nou welkom thuis dan maar,we kunnen ons voorstellen dat je dolblij bent weer lekker in je eigen stoel,bed en omgeving te zijn!!
Rare jongens die neutrocyten ..zo zijn ze niet te meten en zo heb je ze weer volop,maar gelukkig dus maar ...nou lekker genieten en nog maar even bijkomen en aansterken dan he
groetjes Johnny en Bea

Unknown zei

Heel fijn om te lezen!! Lekker weer thuis en een spectaculaire verhoging van....die dingen die je elke keer noemt....hihi!!!

Heel veel beterschap en sterkte!!

Rob zei

Goed nieuws Jan. En nu mooi "op hoes op an!"