18 okt 2010

SCT: dag 12

Dag 12 alweer. Het schiet al mooi op naar de dag van vertrek. Ik gok op volgende week maandag. M'n leukocyten staan nu al twee dagen op een dieptepunt van minder dan 0,1.  En ook de bloedplaatjes zijn sterk aan het afnemen. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik morgen daarvoor een transfusie van plaatjes. Zonder bloedplaatjes geen stolling. En dat is weer riskant wanneer je een bloeding krijgt.

Verder gaat het redelijk. Ik rust nog wel veel. Ik heb nog geen energie voldoende om bijv. een boek te lezen, uitgebreid te internetten/te skypen of telefonische gesprekken te voeren. Lekker liggen en tv kijken gaat nu wel prima. Ook praten met bezoek gaat redelijk goed.

Ik heb ook nog voldoende energie om de afdeling op stelten te zetten. 'Ten Voorde is in the house' en dat hebben ze vandaag geweten.
Ik moest de dagen dat ik hier al zit zo vaak naar het toilet en de wasbak dat ik nogal wat toiletpapier en papieren handdoekjes nodig had. "Die handdoekjes moet u niet in het toilet gooien, want dan is er kans op verstopping", vertelde de instructiezuster nog.
Maar als je je ziek en zeer belabberd voelt, word je minder kritisch en gooide ik ook wel eens van die handdoekjes in het toilet. Met als resulaat dat mijn toilet gisteren verstopt raakte. Stoute Ten Voorde!
Maar niet alleen het toilet was verstopt. Ook de wasbak en de douche! Het zit allemaal op de dezelfde afvoer. Tja, wat nu ?

De oplossing lijkt simpel. Een rioolmannetje komt even langs en ontstopt het geheel weer. Klaar is Kees.
Maar, in mijn situatie kan dat dus niet zomaar. De kans dat er tijdens dat werkje een explosie aan bacteriën vrijkomt, is zeer groot. Ten Voorde moet dus van z'n kamer af.
Na spoedoverleg op de afdeling werden verschillende patiënten verschoven waardoor er een andere isolatiekamer vrijkwam. Die moest vervolgens eerst nog worden gereedgemaakt, waarna ik nu dus alweer op een andere kamer lig.

Inmiddels is het rioolmannetje geweest, maar ik mag op m'n nieuwe kamer blijven.
Eens kijken wat er de komende dagen nog kan gebeuren :)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

JAN,

Zo te lezen ga je weer de goede kant op!
Doorgaan zo, hou ze maar aan het werk!

Sterkte en groeten uit Almelo
en de groeten aan Marlies.
Hans

Unknown zei

Hihi....tja...je moet het wel een beetje interessant houden en wat voor afwisseling zorgen, dus ik snap best dat je soms een doekje 'per ongeluk' in de wc gooit.....

Johnny en Bea zei

Klinkt al weer stukken beter hoor;)
Houden zo en lekker 'de boel op stelten zetten' en hoe bevalt de nieuwe kamer ...beetje een gezellig uitzicht ??
Weet je meteen wat je te doen staat als je ooit nog eens een kamer krijgt met een vervelend uitzicht!
Nou tot morgen en voor vannacht slaap lekker!!

Johnny en Bea zei

Weet je meteen wat je te doen staat mocht je ooit weer een kamer krijgen die slecht bevalt;)
Een beetje variatie van kamer is ook niet verkeerd natuurlijk,weer een nieuw 'vergezicht' en weer een leuk avontuur voor je blog meteen :)
Nou ga zo door zou ik zeggen ...groetjes van ons allemaal en voor straks slaap lekker!!