30 jun 2012

Vakantieblogjes: 5


Over het weer zal ik het niet meer hebben. Dat is eindelijk zoals we het graag zien. Droog, zonnig en lekker warm. Helemaal top.

Onze auto is uit Frankrijk gearriveerd en inmiddels ook gerepareerd.
Zoals ik al vertelde had de franse automonteur geconcludeerd dat de turbo defect was en dat de reparatie €2000,- zou gaan kosten.
't Is een goede beslissing geweest om die daar niet te laten uitvoeren, want het bleek de turbo helemaal niet te zijn.
Als we hierop in waren gegaan, waren wij € 2000,- lichter geweest zonder dat wij ermee waren opgeschoten.
En dan denk je dat je auto bij een dealer van dat merk in goede handen is.....

Als die klojo's beter hadden opgelet en hadden geluisterd naar de adviezen van mijn Fordgarage, want die had ik vanuit Frankrijk gevraagd mee te denken, dan hadden wij nu in de Drome kunnen zitten!!
Het bleek namelijk precies dat onderdeel te zijn wat de pientere monteur van mijn garage dacht dat het was: een deel van de elektrische bekabeling die de communicatie verzorgt tussen de autocomputer en verschillende motoronderdelen. Daar zat een storing of breuk in.
U begrijpt dat meneer Ten Voorde daarover nog wel even gaat communiceren richting de Ford-organisatie!!

En dan denk je. Ach, een paar kabeltjes. Dat zal niet zo duur zijn.
Nou, dat kostte toch nog €380,- euri's.
En dan heeft m'n garage mij nog gematst met een behoorlijke korting op dat onderdeel.
Maar oké, het was in ieder geval geen € 2000,- en hij rijdt weer als een tierelier. :):)

Geen opmerkingen: