27 jun 2012

Vakantieblogjes: 4


Vannacht hoorde ik het al: nog steeds regen. En toen ik vanmorgen vanuit de caravan naar buiten keek was het helemaal duidelijk: grauw met motregen. Depressievere omstandigheden kon ik mij op dat moment niet voorstellen. Impulsief riep ik naar Marlies: " Lies, 't is mooi geweest. Pak jij wat touw, dan zoek ik een geschikte tak. We gaan op ludieke wijze deze camping en de wereld verlaten, want dat wordt niet meer wat met die zomer" .

Marlies kent mij na ruim 31 jaren meer dan goed en reageerde: " Ga jij nu maar eerst koffie zetten, dan doe je tenminste nog iets nuttigs in plaats van dergelijke onzin uit te kramen. Daarbij komt vanavond de EK-wedstrijd Spanje-Portugal op tv. Dat gaat voor!!"

Oh ja, Spanje-Portugal. Dat was ik even vergeten. 't Is geenszins zeker dat die wedstrijd boven de wolken wordt uitgezonden! Dat risico moeten we inderdaad maar niet nemen.

Gelukkig trok het weer kort na de middag al snel bij en nu (15.30 uur) schijnt de zon zowaar!

Dat de camping waar wij verblijven van uitstekende kwaliteit is, heb ik in de vorige blog al opgemerkt. Wat ook opvallend positief is, zijn de vele vogels die hier wonen. Allerlei vreemde vogels en fierefluiters lopen en vliegen hier rond. Een daarvan is een zanglijster. U en Ik kennen het gezegde " zingen als een lijster", maar ik had nog niet eerder zo'n uitgebreid concert van zo'n diertje kunnen beluisteren als hier. Elke dag zit een lijster op een tak pal achter onze caravan zijn gehele oeuvre te oefenen. Prachtig! Wat kan zo'n klein diertje zingen zeg! Trijntje Oosterhuis staat erbij in z'n schaduw!
En of het nu regent of niet. Die lijster zingt gewoon door!
Kijk, daar houd ik nu van. Vogels met karakter en plichtsbesef. In z'n lijsteragenda staat dat'ie elke dag moet zingen en dat doet'ie dan ook gewoon! Regen, wind, kou. Het maakt niets uit. Deze lijster zingt onverstoorbaar z'n lied.

Zo'n vogel doet ons dan even het pokkenweer vergeten :)

Op de foto ziet u de lijster tijdens het fourageren.

Spanje-Portugal: 2-0......hoop ik :)

1 opmerking:

Rona zei

Ja mensen het is niet anders. Helaas hebben veel mensen last van het "mooie" weer.
Het is goed om dan toch iets positiefs, zoals de zanglijster voorop te stellen.
Natuurlijk is het Kl*te maar ja niemand verandert er iets aan, gelukkig.

Spanje / Portugal ?? 0 - 2??

Groetjes, Rona die inmiddels een lekker bruin velletje heeft.