8 jun 2012

Drome

         
Elke dag sta ik erbij stil dat ik, vanzelfsprekend in relatie tot de omstandigheden, een gelukkig mens ben. Uit de 'pen' van een kahlerpatiënt klinkt dat op het eerste gezicht misschien vreemd, maar nader beschouwd is dat niet zo. Ik weet dat zelfs meer kahler- en andere kankerpatiënten over hun eigen situatie identiek denken.
Wanneer je geconfronteerd bent met een ernstige en ook nog ongeneeslijke aandoening, maar er  weinig last van ondervindt en nog een normaal leven met goede kwaliteit kunt leiden, mag je niet klagen. Nou, dat doe ik dus ook niet.
Zoals ik al vertelde ben ik mij er elke dag van bewust en in m'n gedachten dank ik alles en iedereen die dat mogelijk maakt. Niet alleen mijn behandelende artsen en verplegend personeel en ons voortreffelijke gezondheidssyteem, maar ook mijn Marlies. Zeker Marlies!
Het is misschien een vreemde inleiding om te vertellen dat wij zondag a.s. richting Zuid-Frankrijk vertrekken. Maar in het licht van het bovenstaande natuurlijk ook weer niet. Juist gezien die situatie zijn wij in staat om zo'n vakantietrip te ondernemen. Vóór mijn diagnose (2006) gingen wij nagenoeg elk jaar naar Frankrijk. Daarna zijn wij in Nederland gebleven. Op zich beviel dat prima. Nederland is een mooi land waar het voor kampeerders zeer goed toeven is. In Nederland is eigenlijk alles te vinden: strand, zee, bos, binnenwater, mooie steden enz. En op onze campings doet alles het ook. Er is altijd stroom en uit de douches komt altijd warm water. Dat is Frankrijk wel eens anders.

Maar wat je in Nederland ook regelmatig hebt is wind en regen. Juist nu is dat het geval. Daarbij is het ook nog te koud voor de tijd van het jaar. HET IS ZOMER!! Je moet echt op de kalender kijken om te weten dat het daadwerkelijk zo is. Getver!
         
De afgelopen twee jaren hadden we tijdens onze vakanties al pech met het weer. Veel regen.
Drome
Dat willen we niet nog een keer en daarom hebben we besloten richting Departement 'Drome' te reizen.
Onze auto en de caravan hebben we tot in detail laten nakijken, dus daarmee verwachten we geen complicaties.
Vandaag en morgen nog even naar het kantoor en dan kan het avontuur beginnen.
Zondagmorgen starten we de motor en gaan we via de 'Route du Soleil' naar onze vakantiebestemming. We hopen maandagavond in het plaatsje Die te zijn gearriveerd.

Waarom Drome??
Tip van m'n broer Wimpie. 't Schijnt daar heerlijk weer en mooie omgeving te zijn.
En de door ons uitgezochte camping heeft ook nog (gratis) wifi. Komt dat even goed uit :)

En onze jongens? Tja, die moeten nog even doorwerken. Die mogen tijdens de bouwvakvakantie op hun rug gaan liggen :)
                            
           

3 opmerkingen:

Bas zei

Fijne vakantie.

Anoniem zei

Heel veel plezier en geniet met grote teugen.

Kleine opmerking. De foto is niet gemaakt in de Drome maar in de Ardeche. Vallon pont 'd Arc.
Hihiihi
Het hindert niet hoor het laat absoluut de sfeer zien die je ook in de Drome kunt vinden. En dan de Wijnstreken met natuurlijk het dringen van de heerlijke wijnen.

Heel veel plezier en groetjes van Rona

Johnny en Bea zei

Hoorde van Naomi dat jullie al op vakantie waren ,dus dacht zal eens een keertje weer je blog opzoeken,hadden de laptop hier weer aardig in puin en heb nu windows maar helemaal vaarwel gezegd en Ubuntu er op gezet ,was al mijn favorieten wel kwijt ,maar heb jullie weer gevonden ...hoorde dat jullie pech hadden gehad met de auto?? We wensen jullie in elk geval een hele fijne vakantie daar in Frankrijk en natuurlijk heerlijk zomerweer .
Liefs en groetjes vanuit een niet echt zomers ,maar gelukkig wel droog Enschede