1 aug 2013

Uitslag echo leverfunctie

Zoals ik in m'n vorige blog aangaf heeft er vandaag (1/8) een echo van m'n lever plaatsgevonden. De uitslag was positief! Geen bijzonderheden en er was zelfs duidelijk te zien dat m'n lever uitstekend functioneert.
Dat ze dat kunnen zien vind ik trouwens wel knap. Ik kon tijdens het maken van die beelden meekijken op het computerscherm. Voor mij als leek zijn die echo-beelden een onduidelijke grijze brij aan warrige beelden. Ik kon er helemaal niets van maken.
Ik herinner me soortgelijke beelden nog goed uit de periode dat Marlies zwanger was van onze jongens Mark en Jasper. Nou, toen werd er door die echo-mevrouw ook van alles aangewezen. Ik deed m'n uiterste best om hetzelfde te zien en zag inderdaad van alles, behalve onze gestaag groeiende Mark en Jasper! Maar, zoals u weet is het allemaal goed gekomen met onze boys! Uit die grijze brij zijn twee leuke knappe kerels gegroeid :)

Zoals gezegd was de uitslag van m'n leverfuncties dus in orde. En er is gelukkig ook geen sprake van een mate van Graft versus Host (GvH). Stel je voor zeg dat ik dat er ook nog bij zou krijgen!!!

De aanleiding voor deze lever-echo was de stijging van het zgn. Gamma-GT. Zoals ik in m'n vorige blog vertelde moest ik in verband daarmee enkele medicijnen laten staan. Dat 'laten staan' is pas enkele dagen geleden ingegaan, maar vandaag was al te zien dat het Gamma-GT duidelijk is gedaald. M'n arts vertelde dat hiermee in ieder geval duidelijk is dat een of meer tabletten verantwoordelijk was voor die stijging. Maar......welke? Tja, dat weet m'n arts ook (nog) niet. Hij denkt aan het medicijn 'dapson'. Dat is een leuk en effectief medicijn, maar veelal ook verantwoordelijk voor allerlei ongewenste bijwerkingen. De komende dagen zullen we zien hoe het zich ontwikkelt.

Met betrekking tot m'n zenuwbeknelling is er geen nieuws te melden.

3 opmerkingen:

Hanny zei

Nou, je hebt dus gelukkig niets op je lever! Dat scheelt alweer.
Inderdaad: erg knap dat die mensen uit al die beelden toch iets zinnigs kunnen halen. Maar ze hebben ervoor doorgeleerd!
Heb je eigenlijk airco daar in het ziekenhuis?
Sterkte en groetjes,

Hanny

yvonne zei

Zo díe heb je alvast weer te pakken!
groetjes yvonne

Anoniem zei

Scheelt weer! Hou jullie goed! Dorien