5 sep 2010

De eerste keer

                       
Nee, die eerste keer bedoel ik niet!. Geen erotiek. Daarover wil ik helemaal geen details van onze jongens
weten! Wij hopen natuurlijk dat zij onze adviezen opvolgen en daar vertrouwen we dan maar op! Nee, het gaat over voetballen.
                                                                                                                                                            
Het is alweer anderhalf jaar geleden, om precies te zijn zondag 1 maart 2009, dat Mark tijdens een voetbalwedstrijd zijn scheen- en kuitbeen brak. In deze blog kunt u het nog eens nalezen. Na al verschillende keren te hebben getraind was vandaag, 5/9, het moment aangebroken om dit jaar weer voor het eerst een volledige wedstrijd te spelen. "Pap, je komt toch wel kijken hè ?", vroeg Mark.
"Tuurlijk jongen. Dat wil ik natuurlijk niet missen", antwoordde ik enthousiast.

Mark aan de bal
Toen ik vanmorgen rond 9.35 uur bij het veld arriveerde was de wedstrijd juist begonnen en .........WAS HET AL 2-0!! De spelers van de tegenpartij liepen verdwaasd over het veld. Dat hadden ze kennelijk nog niet eerder meegemaakt, 2 tegendoelpunten binnen 5 minuten! Ik hoorde ze al schreeuwend elkaar de schuld geven. Jaap gaf de spits (Mark) teveel ruimte en Benny moest doen waarvoor hij op het veld stond: voetballen! Verder nog wat gesputter over en weer. Ach, het is begrijpelijk. Het spel was nog maar net begonnen. De scheids had de speeltijd zelfs nog niet op z'n horloge ingesteld of de eerste 2 doelpunten waren al gemaakt. Voor ons, als scorende club, natuurlijk prachtig :)
En wie had die doelpunten gemaakt ??!......JUUUUUIST. Onze Mark!
Kijkend naar de samenstelling van de teams vind ik dat ook niet zo verwonderlijk. Mark is de jongste en slankste speler en duidelijk weer helemaal terug op het snelheidsniveau van voor 1 maart 2009. ...En dat is behoorlijk snel kan ik u zeggen. In ieder geval geen partij voor de 'selectie overgewicht' van de tegenstander :)

Het was prachtig om te zien dat Mark er weer plezier in had. Hij voetbalde weer als vanouds waarbij hij ook nog verschillende goals maakte. Na die 2 schoot hij er verder in het spel nog 2 goals bij . 
Uiteindelijk won het team van Mark met 8-0 !! Tjonge, wat een rentree.

Om het te vieren hebben Mark en ik het team getrakteerd op 'een bakje bier' ......Grolsch.  Echt bier dus!!

Geen opmerkingen: