31 jul 2010

Pech en zeer goed bericht

Pech:
't Zijn motorvoertuigen waarvoor rijbewijs B vereist is !
Als sensationele afsluiter van onze vakantie hadden we een verrassing voor onze jongens in petto. Samen met hun vriendinnen een buggytour in de omgeving van Renesse. We hadden twee van die dingen voor vrijdag 30/7 gereserveerd.
En ja hoor ! Rijdt op donderdag 29/7 een brokkenpiloot er eentje in de prak :(
Potverdorie. Dat gaat natuurlijk niet werken. Er kunnen slechts twee passagiers tegelijk in en om de beurt in zo'n ding toeren is natuurlijk niet leuk. Dat ging dus niet door. Gelukkig kunnen Mark en Jasper goed met dit soort teleurstellingen omgaan en waardeerden ze het idee.
We hebben ze allebei een grote ballon gegeven. Vonden ze helemaal te gek :):)

Einde vakantieblog



Zeer goed bericht:
Enkele blogs terug schreef ik over het donoronderzoek bij mijn broer Wim en zus Ine. Vanmorgen (31/7) kwam mijn zus Ine 'even op de koffie'. Altijd leuk als je elkaar een poosje niet hebt gezien. Kennelijk was zij wel heel erg blij om mij weer te zien, want ze had zelfs een fles heerlijke rosé meegenomen. En daar bleef het niet bij.... aan de verpakking van die fles zag ik een envelop hangen.......

Gezien de titel van dit stukje voelt u hem al aankomen. In die envelop zat de brief die zij van het ziekenhuis had ontvangen en waarin werd verteld dat zij een geschikte donor voor mij kan zijn.

MIJN ZUS INE KAN DUS DONOR VOOR MIJ ZIJN!!

Dat is natuurlijk fantastisch. Zeer goed bericht dus. Ik moest wel even slikken kan ik u zeggen. M'n zus trouwens ook, want zij vond het meer dan prachtig dat zij dit eventueel voor mij kan doen.
Mijn broer Wim bleek helaas niet geschikt. Emotioneel is dat jammer, want ook hij had bijzonder graag dit gebaar naar mij willen maken. Ik heb vanzelfsprekend geen voorkeur en waardeer hun bereidheid evenveel!

Ik schreef zojuist het woordje 'eventueel'. Dat schrijf ik niet zomaar, want vlak voor ons vertrek naar Zeeland belde mijn contactpersoon van het ziekenhuis op.
Die week hadden Marlies en ik in verband met deze hele situatie een uitgebreid gesprek met haar gehad. Niet alleen wij, maar ook zij vond het kennelijk een goed gesprek, want het heeft erin geresulteerd dat mijn situatie binnenkort nogmaals binnen het team hematologen besproken zal worden. Met name de vraag of het nu wel of niet het juiste moment is om al zo'n zware therapie in te zetten, zal worden behandeld.
Omdat ik met beiden al een uitvoerig gesprek hed gehad en, voor zover ik heb begrepen, alles in de richting van die therapie wees, had ik deze wending niet verwacht. Toch ben ik er wel blij mee, want hierdoor heb ik het gevoel dat er een gedegen overweging wordt gemaakt in het adviseren van de volgende stap.

Dat mijn zus nu dus een geschikte donor blijkt te zijn blijft natuurlijk prachtig. Maar de kans is aanwezig dat dit pas later dan verwacht van belang is.
Maar,..........misschien ook niet. Want juist doordat zij donor kan zijn, kan het ook zomaar zijn dat het team  juist daarom adviseert om die therapie te ondergaan.
Het beste is om niet verder te speculeren en af te wachten wat er uit het teamoverleg komt. Er zijn daarnaast nog zoveel andere factoren die hierin een rol kunnen spelen.  Het kan nu alle kanten nog op.

Vandaag ben ik door mijn zus Ine erg blij gemaakt en daar ga ik even lekker van genieten :) :) PROOST!

Wordt vanzelfsprekend vervolgd.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd Jan goed nieuws.
Zet hem op.
Geef weer moed voor de toekomst.

Gr George van Ine

Johnny en Bea zei

Dat is inderdaad geweldig nieuws ,of het nu wel of niet al nodig zal zijn ,je weet in elk geval dat er een match is ,want als dat niet het geval was zou het nog wel eens een hele speurtocht kunnen worden ,want zo'n match is nog niet zo 1 2 3 gevonden toch??!
Dus gefeliciteerd hiermee in elk geval en ja nu inderdaad maar gewoon even alles afwachten,want het kan natuurlijk ook nog alle kanten op ,maar voor dit geweldige goede nieuws proosten we alvast met jullie mee !!

astrid zei

Wat een geweldig nieuws dat je zus een donor kan zijn.
Wat er verder ook besloten mag worden, dit kan je in ieder geval meenemen in het geheel.
Ook fijn te vernemen dat de artsen er nogmaals onderling naar kijken, wat daar verder ook uit mogen komen.

Jullie hebben zo te lezen een fijne vakantie gehad in Zeeland met GOED WEER, mooi.

liefs, Jack en Astrid

SandersBlog zei

Het is prettig om meerdere opties te hebben waaruit je kunt kiezen. Het is erg fijn dat je zus donor kan zijn. Een familiedonor is toch iets héél speciaals!!
Groeten Sander