13 jul 2010

2 potentiële donoren. Geen 4 ??

Even een aanvulling op de voorgaande mail.

Lezers die onze familie (goed) kennen weten dat ik niet slechts een (1) broer en een(1)zus heb, maar van beide soorten 2. Ik heb nog een broer (Hans) en zus (Carla). Toch komen zij in de vorige blog niet voor. "meneer ten Voorde. Hoe zit dat!".

Het antwoord is simpel. Om als donor in aanmerking te komen dien je gezond te zijn. Iets van voorbijgaande aard (verkouden of griep) is geen probleem, maar als het een ingrijpende aandoening betreft is donorschap, althans voor mijn situatie, niet mogelijk. Tja, en juist op dat gebied zijn er in ons gezin nu dus 3 van de vijf broers en zussen behoorlijk de klos. Naast mij hebben ook Hans en Carla die pech. Gelukkig geen kankervorm o.i.d.! Wat het wel is, laat ik in het midden omdat ik in deze blog hun aandoeningen niet wil etaleren, maar het is in ieder geval een belemmering om als donor op te kunnen optreden. Die vallen daardoor dus af.

Gelukkig heb ik er maar eentje nodig....:)

Geen opmerkingen: