1 jul 2013

Veel medicijnen geschrapt

Zoals ik al in mijn vorige blog aangaf is vanmorgen de prikzuster langs geweest om een buisje bloed bij mij af te tappen. Rond 13.00 uur werd ik vervolgens gebeld door m'n contactpersoon Tineke Duyts. Ze had goed nieuws! De leukocyten waren dit weekeinde gestegen van 0,8 naar 2,6. Een spectaculaire stijging. Ook de neutrocyten lieten een stijging zien. Van 0,8 naar 1,2!
Deze cijfers waren voor haar in ieder geval voldoende reden om mij toestemming te geven om veel medicijnen (10 pillen)  te laten staan. Oké, aan het einde van de week komt daar weer een nieuwe voor in de plaats, maar dan scheelt het nog steeds 9 pillen!
Ik was ook wel toe aan de reductie van die medicinale M&M's moet ik zeggen. 4 X per dag al die pillen slikken is mij behoorlijk tegen gaan staan. Ik kreeg ze bijna niet meer weg. Bah!

Tja. En verder?
Verder heb ik nogal veel last van m'n linker(trombose)been en m'n gevoelige bekken/heupomgeving. Het lopen gaat daardoor zeer moeizaam. En als het al gaat moet ik enorm oppassen dat ik geen verkeerde bewegingen maak. Want als ik dat doe, dan schieten vlammende pijnscheuten door m'n heupen en bekken. Heel erg 'au' is dat!
Donderdagmorgen (4/7) ga ik ermee naar m'n neurologe. Ik ga met haar overleggen wat hier zonder pijnstillers zoal aan te doen is. Want als dit zo blijft, heb ik er wel een vet probleem bij!

En ondanks dat m'n HB-gehalte is gestegen van 6,5 naar 6,7 is m'n conditie nog niet best. Ik ben relatief behoorlijk moe en lusteloos. Daarbij ervaar ik vaak ook een bepaalde vorm van lichte misselijkheid. 'Je niet lekker voelen'. U kent het ongetwijfeld. Ik voel me dus nog niet echt top.
Ik hoop dat dit een normaal beeld is ten gevolge van de therapie en dat het van voorbijgaande aard is. Donderdag a.s. ga ik ook weer naar het LUMC. Ik zal het daar'es vragen.

Zo! Na een goed bericht in het begin van de blog heb ik ook even lekker geklaagd! Dat mag ook wel een keer. Het lucht in ieder geval op :) :)

3 opmerkingen:

Rona zei

Hoi Jan en Marlies.

Fijn dat de bloedwaarden weer aan het stijgen zijn. Het is heerlijk als je pillen kunt verminderen. Dat je jezelf niet top voelt is logisch, er gebeurt nu natuurlijk heel veel in je lichaam. Het normaal dat je lichaam in de doe het rustig aan stand gaat. Ik hoop dat de neurologe wat voor je kan betekenen, wat betreft de pijn. Het wordt toch wel eens tijd dat je minder pijn gaat hebben.
Jan hou je haaks maar dat is jou wel toevertrouwd.
Wij zijn weer thuis van vakantie dus hebben weer goed internet. Op de camping was het nl waardeloos.

Van uit het zuiden groetjes.

Johnny en Bea zei

Fijn dat de pillen aan de kant gegooid mogen worden weer ,kan me goed voorstellen dat je die aantallen na een tijdje nog amper weg kan krijgen :( We hadden van Marlies al gehoord dat je nog erg veel last hebt van alles wat je hier opsomt en waar je over zoals jij het noemt zeer terecht ´klaagt´ ,hopelijk wordt het niet een serieus vet probleem erbij en zijn er nog mogelijkheden om er op een liefst zo snel mogelijke manier iets aan te doen ..want zoals je al eerder zelf ook zei : ´Pijn is niet fijn´ en ook behoorlijk vermoeiend ,vooral als je je mogelijk ook nog zorgen maakt over de oorzaak en of het al dan niet een vet erbij probleem zal zijn. Dus we duimen dat je donderdag toch in elk geval meer te weten komt over een mogelijke oorzaak en vooral dat er een oplossing voor zal zijn natuurlijk die je van deze vervelende pijn af kan helpen . Sterkte dus en we blijven duimen xx

SandersBlog zei

Het valt allemaal niet mee, Jan! Wel mooi dat je bloedwaardes verbeterd zijn. Veel sterkte in deze slappe tijden.