17 jul 2013

Professionele hulp en rode vlekken

Naar aanleiding van m'n vorige blog kreeg ik verschillende zeer goed bedoelde en meelevende reacties. Dat deed mij erg goed en gaf enige troost. Daarbij werd mij door de meesten geadviseerd om het inroepen van professionele hulp in de vorm van een psycholoog of psychotherapeut te overwegen. Ik begrijp de goede bedoelingen, maar daar ben ik nog niet aan toe.
Ik ben thans enigszins uit balans waarbij m'n ratio en m'n emotie even niet hand in hand lopen, maar ik ben nu ook weer niet volledig radeloos of psychisch vastgelopen. Zo ernstig is de situatie gelukkig nog niet. En ik denk dat het ook niet zover zal komen.
Ik ken mezelf goed en heb vergelijkbare voorbeelden in het verleden meegemaakt. Ook tijdens m'n stamceltherapie in 2010 had ik het moeilijk.
Daarbij weet ik dat ik een mentaal evenwichtig persoon ben. Dat ik nu iets uit balans ben, is binnen de situatie zoals ik die nu doormaak een normaal verschijnsel. Ook dit is een manier om uiteindelijk de juiste weg of manier te vinden om met deze situatie om te kunnen gaan. Dat gaat mij uiteindelijk lukken. Daar ben ik van overtuigd!
Maar desondanks dank ik jullie met nadruk voor jullie steun en support!! Dat helpt mij ook om hier doorheen te komen!!

En omdat die mentale dip kennelijk nog niet voldoende is, kreeg ik de afgelopen dagen ook allemaal rode jeukende vlekken op m'n hoofd, romp en armen.
Zoiets manifesteert zich altijd in het weekeinde of kort ervoor. Bij mij dus ook. In verband daarmee zaten we zaterdag, zondag en maandag jl. weer enkele uren op het ziekenhuis. M'n hematoloog, die dat weekeinde alweer dienst had, dacht aan graft versus host desease, maar het kan ook een allergische reactie op de door mij gebruikte medicijnen zijn.
Om het een en ander uit te sluiten of juist te bevestigen, zijn er door een huidarts maandag (15/7) twee biopten uit m'n rug genomen. Vandaag (17/7) werd ik over de uitslag door de huidarts gebeld.
Zij vertelde dat het onderzoek had uitgewezen dat het een allergische reactie op een van de door mij gebruikte medicijnen betreft. Tja, wat nu?
Morgen (18/7) gaan we weer naar Leiden en zal ik horen welke consequenties dit voor mijn medicijngebruik heeft.

1 opmerking:

Johnny en Bea zei

Het uit balans zijn is natuurlijk ook een logisch iets in deze situatie,die toch een behoorlijk machteloze is ,daar je er zelf bar weinig aan kan doen en die je zo volkomen afhankelijk maakt van de medische wetenschap .
Voor elk mens een moeilijk te accepteren situatie,waarbij het een hele opgave kan zijn/worden om daar altijd even goed mee om te kunnen gaan .
Wanneer je je redelijk/goed voelt en er ´prima´ mee te leven is gaat het met het accepteren van de situatie stukken beter natuurlijk ,dan wanneer je je minder goed voelt en weer volop in de machteloze en afhankelijke situatie zit.
Maar goed ,zoals je zelf al zegt je hebt je Marlies en jullie hebben samen al zoveel meegemaakt en elkaar er al zo vaak doorheen geholpen, dat dat ook nu vast gaat lukken .
Hopelijk zijn de vlekken het gevolg van een allergische reactie op de medicijnen ,want las net in dat stukje van de graft versus host desease dat dan de weerstand weer verminderd moet worden en dan heb je dus weer meer kans op infecties .Veel sterkte en hopelijk snel verbetering xx