25 mei 2008

MRI, nog twee weken, Roombeek en terug

MRI:
En daar ging ik donderdag 22/5 weer. Volgens mij het 5e of 6e MRI-onderzoek. De aanleiding voor dit onderzoek zijn mijn aanhoudende klachten van m'n linkerbeen. 's-Morgens bij het opstaan giert er een intense zenuwprikkeling door m'n been alsof het been onder 220 volt stroom wordt gezet. Daardoor zijn de eerste meters lopen nogal moeilijk en pijnlijk. Na het douchen gaat het meestal een stuk beter en na het ontbijt zelfs weer als vanouds. Voor de rest van de dag heb ik er verder geen last van.........als ik maar regelmatig blijf bewegen.
Die tinteling manifesteert zich dus uitsluitend na een rustperiode. De oorzaak kan worden veroorzaakt door m'n onderhoudsmedicijn Velcade. De meeste Velcade-gebruikers hebben in meer en mindere mate last van vergelijkbare zgn. neuropatische verschijnselen. Maar het is ook mogelijk dat de in 2006 ontdekte tumor op m'n heiligbeen weer aan het opspelen is. Volgende week hoor ik de uitslag.

Nog twee weken:
Marlies heeft nog geen bericht uit Groningen. Dat houdt in dat haar behandelend plastisch chirurg kennelijk geen extra operaties heeft georganiseerd en de geplande operatie d.d. 10/6 hopelijk zal doorgaan. Wanneer Marlies deze week (nog) geen bericht uit Groningen heeft ontvangen, zullen we aan het eind van de week eens met de afdeling opname bellen.

Roombeek:
Vandaag, 25/5, zijn Marlies en ik naar de vuurwerkrampwijk Roombeek gewandeld. We wonen er pal achter, maar sinds de vuurwerkramp was Marlies er, mede door alle bouwactiviteiten, nog niet geweest. Een groot deel is inmiddels herbouwd en bewoond. Op dinsdag 22/4 jl. heeft de koningin deze wijk zelfs bezocht. Het is een prachtwijk aan het worden. Mooie architectuur en aandacht voor cultuur. Zeker de moeite waard voor een bezoek.

Terug:
He's back!.......
Wie is back??
Onze kikker!
Elk jaar is het weer afwachten of Kermit nog leeft en de winter goed is doorgekomen.
Het is nu al verschillende weken bijna zomers weer, maar onze kikker was nergens te bekennen. Tot deze week. Opeens zat'ie weer in de vijver van de zon te genieten.
Toch wel leuk hoor zo'n kikker :)

Geen opmerkingen: