13 mei 2010

Weer veel ziekenhuis

Het wordt druk volgende week. Druk met ziekenhuisbezoek.
Dat begint maandagmorgen (17/5) met een bezoek aan de kaakchirurg. Die helpt mij hopelijk van m'n kaakontsteking af. Hij gaat bij twee kiezen een zgn. Apexresectie oftewel een wortelpuntbehandeling uitvoeren.

Meteen daarop heb ik een afspraak met de radioloog. Dat is dezelfde mevrouw die in 2006 de plasmacytoom-tumor op m'n heiligbeen heeft behandeld. Ik hoop dat ze nu net zoveel succes boekt als toen!

Vervolgens moet ik (hopelijk ook die week) een MRI-onderzoek ondergaan. De kahlerhaard linksachter op m'n rug is namelijk binnen één week meer dan 100% toegenomen. Behoorlijk verontrustend moet ik zeggen!
Dat vond m'n hemeatoloog ook en die wil nu kijken of er elders in m'n lichaam ook verdachte situaties zitten. Dit is bepalend voor het vervolgtraject.
Indien dit het geval is, dan zal woren overgegaan tot het gebruiken van het medicijn Thalidomide. Zo niet, dan blijft het bij die radiotherapie en wachten we het effect ervan even af.

Ter afsluiting mag ik donderdag (20/5) weer anderhalf uur aan het APD-infuus. Met alles ervoor en erna ben ik daar een halve dag zoet mee. Maar met een goed boek of ouwehoeren met daarvoor in de stemming zijnde patiënten is die tijd zo om. Ik denk dat het een goed boek wordt :)

Het gekke of eigenlijk het positieve van mijn situatie is: ik voel mij uitstekend. Als vanouds! Niet vermoeid of zoiets. Dat is hopelijk een goed teken!

En Marlies gaat die week op visite bij haar KNO-arts. In vorige blogs beschreef ik de neusholteproblemen van Marlies. Ook die zijn nog steeds niet opgelost. Om toch nog enigzins via haar neus te kunnen ademhalen gebruikt Marlies dagelijks een speciale neusspray. Nu gaat de KNO-meneer kijken hoe het er mee staat.

Met betrekking tot mijn situatie zie ik niet zo tegen volgende week op. Integendeel. Het staat in schril contrast met morgen!
Morgen is de begrafenisplechtigheid van Edwin Vonk, m'n blogvriend. Hij is slechts 50 jaar geworden. Daar zie ik wél tegenop!
Die plechtigheid is namelijk minimaal 35 jaren te vroeg!

4 opmerkingen:

Anne-Marie zei

Heel veel kracht toegewenst de komende periode. In gedachten bij u tijdens de behandelingen en tijdens het afscheid van uw blog-vriend.

Bas zei

We hebben elkaar maar kort gesproken vandaag in Almere. Ik ben thuis meteen je blog gaan lezen. Wat een rotuitslagen van de onderzoeken. Ga je weer in de molen van onderzoek, behandeling en veel ziekenhuisbezoek. Sterkte daarmee.

Groeten, Bas

Johnny en Bea zei

Hoi Jan en Marlies,
Nou das inderdaad een week waar je u tegen zegt he,gelukkig dat je je onveranderd goed voelt en we duimen natuurlijk met jullie allemaal mee dat ook dit alles weer prima behandeld zal kunnen worden ....sterkte in elk geval alvast en we duimen natuurlijk ook voor Marlies dat ook zij eindelijk eens door de KNO arts echt geholpen kan gaan worden...
Liefs en groetjes Johnny en Bea

Marjan zei

Hoi Jan,

Fijn dat je er was vorige week.
ik wens je heel veel sterkte bij alle onderzoeken en het vervolg hierop.

groetjes,
Marjan