27 apr 2009

Als een kreeft en verkeerde spoor

Als een kreeft:
Het was afgelopen week heerlijk voorjaarsweer. Soms leek het alsof de zomer al was begonnen. De zon scheen nagenoeg de hele dag en de temperatuur haalde zomerse waarden. Heerlijk. Vandaar ook dat ik mijn blog een dag heb uitgesteld. Natuurlijk niet vanwege de zon, maar tengevolge van de bijverschijnselen van de zwoele voorjaarsavond. We hebben gisteren heerlijk van de zon genoten en daar hoort natuurlijk, zo aan het begin van de avond, een lekker fris en lichtfruitig glaasje rosé bij. Één glaasje, twee glaasjes..... Heerlijk spul :)
Tja, en dan kom ik er ineens achter dat ik nog een blog moet schrijven. En dat gaat dus niet samen, rosé en het schrijven van een blog. Althans, niet bij mij.

Jasper zag deze week ook dat het prachtig weer was en kwam op het idee om samen met vrienden lekker te gaan vissen. "Nou, prima jongen. Dat is alweer lang geleden. Ga maar'es lekker vissen", moedigde ik hem aan.
Vissen heeft Jasper niet gevangen, maar wel erg veel zonnestralen........Als een kreeft kwam'ie weer thuis! Tjonge zeg, wat was'ie rood.. Hij had ongeveer 5 uren met z'n blote body, zonder enige vorm van bescherming van zonnecrème, in de volle zon gezeten.
Eigen schuld, rode bult!
Maar gelukkig bood 'na het zonnetje-crème' enige verlichting. In tegenstelling tot z'n roodharige kameraad. Die had bijna een 1e graads verbranding opgelopen.

Verkeerde spoor:
Ik heb iets met het openbaar vervoer. Ik snap het kennelijk niet goed. Al die treinen met al die verschillende vertrektijden. Soms raak ik er van in de war en neem ik tijdens 'het treinen' de verkeerde beslissingen. Zo heb ik vele blogs geleden al eens geschreven over mijn domme fout door in een trein 'zonder dienst' te stappen. Om vervolgens midden op een rangeerterrein, als enige passagier, tot stilstand te komen. Na ruim een kwartier roepen en zwaaien met een zakdoek werd ik door oplettende NS-medewerkers uit de trein gered. "Daar heb je weer zo'n malloot", zullen ze wel gedacht hebben.

Vandaag had ik weer zoiets. Ik moest er zelf hartelijk om lachen en thuis kregen ze zelfs de slappe lach. Ik vermoed dat ik het nog vaak zal horen. Wat was het geval:
Vanmorgen ging ik met de trein naar m'n werk in Almelo. De heenreis verliep probleemloos. Het was, in verband met de schoolvakantie, zelfs erg rustig in de trein. Kon ik lekker rustig m'n gratis krantje lezen.
's-Middags rond 14.50 uur wilde ik weer retour naar Enschede en stapte ik in een internationale (duitse)trein richting Hengelo. Onderweg werd door de kaartknippende medewerker van die trein in drie talen verteld dat reizigers in Hengelo dienden over te stappen op een intercity die te 15.05 op perron 3a richting Enschede zou vertrekken. Ik had deze route mit dem internationalen zug al vaker afgelegd en de overstaptreinen richting Enschede vertrokken dan altijd vanaf perron 3a. Tot zover geen nieuws voor ten Voorde. Het bekende ritueel dus. Voordat de internationale trein stilstond, was ik al bij de uitgang om die intercity naar Enschede niet te missen.......'Intercity naar Enschede??' , dacht ik nog even. Ik vond dat enigszins vreemd, omdat er na zo'n overstap meestal een dieseldampende stoptrein vanaf perron 3a richting Enschede vertrekt.
Maar, ik heb het toch goed gehoord en nog wel in 3 talen. "Reizigers richting Enschede dienen in Hengelo over te stappen op de intercity die vanaf perron 3a te 15.05 uur vertrekt", hoorde ik toch echt de kaartknipper duidelijk vertellen. "Nou ja, het zal wel. Als ik maar in Enschede kom, vind ik het goed", dacht ik vervolgens.
Ik liep snel naar perron 3a en zag tot mijn verbazing dat daar geen intercity stond, maar de mij bekende en vertrouwde dieseldampende stoptrein!
'Ha, kijk. Toch een stoptrein. Die kaartknipper heeft het helemaal verkeerd", dacht ik nog.
Ik stapte snel in en onmiddellijk nadat ik had plaats genomen vertrok de stoptrein ...............RICHTING ALMELO!!!!
Potverdepotver. Hadden ze die dag de dienstregeling omgedraaid. Ging ik verdorie weer terug!
Heb ik weer!! M'n terugreis heeft ongeveer anderhalf uur geduurd!........maar wel voor hetzelfde geld. Dat is dan wel weer mooi :)

Geen opmerkingen: