30 mrt 2008

Zonder specifiek onderwerp

En alweer zijn we een week verder. Maart heeft nog één dag te gaan en dan is het eindelijk april. De maand van de lente. Eindelijk door de bloesem en het ontluikende groen weer frisse kleuren in de natuur. En eindelijk weer de voorjaarszon! Hoewel?! Vandaag regent het hoofdzakelijk. Maar als de zon er zo nu en dan doorheen breekt, is'ie ook echt aanwezig!
Ik zie ons in gedachten alweer in de tuin zitten, genietend van de aangename lentezon en de stilte in onze achtertuin. Wij hebben een luxe situatie waarin wij, geheel beschermd tegen wind en straatgeluiden, buiten heerlijk van de zon kunnen genieten. Wat leesvoer en een glaasje erbij. helemaal prima! :)

U leest het al. Het gaat (mentaal) gelukkig weer de goede kant op met de auteur. Verschillende lezers hebben op de vorige blog gereageerd en mij/ons een 'hart onder de riem' gestoken. Die blijken van medeleven doen altijd goed. Namens Marlies en mij hartelijk dank daarvoor :)

Afgelopen dinsdag en donderdag was ik op het ziekenhuis voor m'n regulieren medicatie. Die wordt altijd via een infuus toegediend. Elke keer weer zo'n naald in je aderen. In tegenstelling tot Marlies kan ik gelukkig goed tegen dat geprik. Dat is een bijkomend geluk, want het aanleggen van het infuus verloopt bij mij niet altijd even soepel. Ik heb kennelijk nogal moeilijke aderen en sommige uitermate goedwillende verpleegkundigen hebben regelmatig 3 á 4 pogingen nodig om bij mij een infuus aan te leggen. Er is inmiddels zelfs een verpleegkundige die het helemaal heeft opgegeven: ''Ik prik u niet meer. Met die aders van u kan ik echt niet overweg''.
Soms verlaat ik het ziekenhuis met beide handen zodanig in het verband, alsof beide handen zojuist zijn geamputeerd. En dan zul je altijd zien......ten Voorde moet nodig plassen......... De rits is daarbij nog de eenvoudigste hindernis!

Het hoesten van Marlies is nagenoeg verdwenen. Ze heeft nog wel 'last' van een klein restant van haar verkoudheid, maar dat intensieve en daardoor pijnlijke hoesten is gelukkig verdwenen.
Verder is haar situatie ongewijzigd..... Dat is op zich al een vooruitgang..........:)

Hoe is het met Mark en Jasper.?
Met beiden gaat het uitstekend. Het zijn lieve kerels en zijn nu erg druk met het examen( Mark) en de promotie naar de volgende klas (Jasper). Daarnaast moeten ze hun uitgebreide vriendenkring nog onderhouden, voetballen en vakkenvullen bij de supermarkt. Hoezo druk?

v.l.n.r: Jasper, Jan en Mark

Beste Lezer: Maak er komende week een mooie week van!

1 opmerking:

Unknown zei

Hey,
fijn om te lezen dat jij ook zo uitkijkt naar de lente!
Hier hetzelfde....hihi.

Mooi dat het allemaal naar behoren gaat en positief is!

Maak jij er ook een mooie week van?

Liefs van Jacomijn