9 mrt 2008

Niet zoveel te melden

Niet zoveel te melden:
De afgelopen week was een relatief rustige week. Eigenlijk niet zoveel te melden. Marlies gaat langzaam maar gestaag vooruit. Verschillende plekken van de operatiewonden zijn nog erg gevoelig, maar wij gaan er vanuit dat ook dat beter zal worden. Volgende week begint zij met fysiotherapie (2 x per week). De doelstelling daarvan is om het geopereerde gebied met de getransplanteerde spier weer soepel en goed bewegelijk te maken.

Woensdag 5 maart zijn wij naar de behandelend plastische chirurg (pc) van Marlies in Groningen geweest. Zij was erg tevreden over de situatie en was bijzonder hoopvol gestemd over het vervolg.
"Over een maand voelt u zich alweer een heel ander mens", vertelde zij.
Gezien deze positieve situatie stelde de pc voor om de volgende operatie in de 1e of 2e week van juni te plannen. Dat is mooi, want dan kunnen we, indien deze operatie ook voorspoedig verloopt, met de jongens in de schoolvakantie nog een paar weken weg.

De afgelopen dagen voel ik mij (Jan) een beetje grieperig. Een beetje snotteren, flink hoesten, lamlendig voelen en weinig trek in eten. Maar ziek voel ik mij niet echt. Kijk, zo gaat dat met mij ingeval van griep nou altijd. Het breekt bij mij nooit goed door. Het hoesten vind ik nog het meest irritant. Ik hoest dan alsof ik mij verslikt heb in een binnengevlogen bromvlieg. Vreselijk, wat ga ik dan tekeer zeg! Veel kwaad kan het gelukkig niet (meer) aanrichten, want een navelbreuk heb ik toch al. Omdat ik mij niet fit voel, houd ik het deze keer ook kort.

Dinsdag onderga ik weer een zgn. groot bloedonderzoek. Dan wordt o.a. de status van m'n kahler weer gemeten. Altijd weer spannend.
En de jeukerij? Die is gelukkig bijna weg. Maar de rode vlekken helaas nog niet. Nog even hoofd&schouders gebruiken en enkele schimmeldodende crèmetjes en in het komende voorjaar de zon er regelmatig op. Nou, dat moet toch helpen denk ik..............hoop ik!

'k Geloof dat ik zo meteen maar eens een paar glazen druivensap ga drinken........daar schijnt veel vitamine C in te zitten..........'k heb in de kelder nog een paar heerlijke flessen zien liggen :)

Volgende blog:
Zondag 16 maart a.s. komt er weer een nieuwe blog.

Geen opmerkingen: