16 mrt 2008

Veel pech

Het was me het weekje wel weer.
In de vorige blog vertelde ik over m'n grieperigheid. De griep kreeg mij gelukkig niet goed te pakken en inmiddels ben ik er overheen. Marlies en Jasper werden ook getroffen. Jasper was er na een dag in bed alweer overheen, maar Marlies kreeg het behoorlijk te pakken. Zij heeft tot vrijdag behoorlijk hoge koorts gehad. En hoesten natuurlijk. Niet zomaar hoesten. Ook uit de tenen!
Griep en hoesten lopen vaak hand in hand en het gaat over het algemeen vanzelf weer over. Een beetje vervelend als je verder goed gezond bent. Maar, dan moet je dus niet, zoals bij Marlies, net zijn geopereerd. Dan is hoesten een pijnlijke aangelegenheid. Het hele operatiegebied is tengevolge van dat hoesten nu weer zodanig geïrriteerd, dat zij het gevoel heeft helemaal weer bij af te zijn.
Nu dát weer. We blijven maar doorsukkelen. Alsof er geen een eind aankomt.
En het weer werkt vandaag, 16/3, ook al niet mee. Om depressief van te worden.

Verder brak een deurkruk voor de zoveelste keer af. Ook fijn als je net de deur hebt dichtgedaan en er op dat moment toevallig niemand aan de andere kant is. Kun je eerst de hele handel demonteren om die deur weer te openen. Aldi-krukken! 't Is dus niet altijd kwaliteit :(

Lekker goedkoop die Aldi.......

Verder probeerde ik een foto te maken van een koolmees die, net als vorig jaar, het nestkastje aan onze garage kennelijk voor het komende broedseizoen weer heeft gehuurd. 'Het' vloog af en aan met nestmateriaal. Prachtig om te zien. Om een mooie scherpe foto te kunnen maken pakte ik m'n driepootstatief en monteerde daarop de fotocamera. Even goed neerzetten. Een beetje bijdraaien om goed zicht te hebben op het nestkastje......Krak! Potverdepotver. Brak een onderdeel van dat statief af. Juist dát onderdeel waarop de camera bevestigd was. Ik kon m'n camera nog net opvangen anders was die ook nog in duigen. Ja hoor! Dat kan er ook nog wel bij.

Tjonge wat een kommer en kwel. Is er dan niets leuks of positiefs om deze blog af te sluiten?!
Nou, eens even nadenken.
Ja, stamppot raapstelen! We eten vanavond stamppot raapstelen. De favoriete stamppot van de ten Voordetjes. Raapstelen zijn er helaas maar kort en juist daarom zijn ze denk ik zo bijzonder. Heeeeerlijk!

Geen opmerkingen: