7 aug 2007

Terug van vakantie en leuke anekdote

Terug van vakantie:

De foto hierboven is duidelijk. Marlies is alweer druk in de weer met de vakantiewas. We zijn gisteren (6/8) teruggekomen oet Assen. 't Was ondanks een aantal regendagen best aardig. Zoals ik al vertelde vermaakten Mark en Jasper zich prima. Dat doet Jasper trouwens nog steeds, want die is op de camping achtergebleven. Hij logeert bij een van zijn campingvrienden (en zijn ouders).
Een aantal redenen hebben ons weer naar huis doen rijden. De zomer wil maar niet echt doorzetten en tengevolge van de pijn en lasten van Marlies zijn wij niet in de gelegenheid om regelmatig iets te ondernemen (w.o. fietsen en wandelen). Dan zitten er wel erg veel passieve momenten in zo'n vakantie en dat is niets voor de ten Voordetjes. Lezen is leuk, maar geen 16 uren per dag. Daarbij wilde Mark ook graag naar huis........Nou, die wilde niet zozeer naar huis, maar naar zijn vriendin! Ach, je bent jong en je wilt.....' :)
Tja, dan is het niet zo moeilijk meer om het kampement op te breken.
Jasper was daar niet blij mee. Die wilde blijven. Die maakte de afgelopen weken deel uit van een grote groep campingvrienden en wilde natuurlijk net zo lang blijven als de meesten van die groep (waaronder een campingvriendin!!). Begrijpelijk natuurlijk. Dat probleem hebben we, zoals hierboven vermeld, opgelost en toen was iedereen weer happy.

In de aanloop naar deze vakantie had ik een oprechte verwachting van heerlijk genieten van de rust, niets moeten en lekker lezen. De drie algemene voorwaarden voor een geslaagde vakantie.
Deze drie vakantie-ingrediënten waren in principe ook aanwezig. Er was rust. Ik hoefde niet echt iets. Ja, 's-morgens rond 11.00 uur Mark en Jasper uit hun tent slepen en ze richting douche drijven. Maar verder niets. En lezen? Elke morgen een verse krant en de stapel, speciaal voor de vakantie uitgezochte, boeken in de caravan. Maar, hoe gek het ook klinkt, ik kwam aan deze drie zaken niet helemaal toe.
Ik kon de rust niet vinden. Ik was vooral onrustig in m'n hoofd. Ik had moeite om me duurzaam (langer dan ongeveer een half uur) op iets te concentreren. Dat ontdekte ik al op m'n werk en nu dus ook tijdens deze vakantie. Daardoor kwam ik er niet toe om een boek uit te lezen. Ik begon er telkens aan en na een paar bladzijden lag het alweer gesloten op de plank. Ik denk dat ik zowel bewust als onbewust nog steeds op enigerlei wijze bezig ben met de mentale verwerking van onze situatie. Ik wil er niet altijd aan toegeven en wij willen het er ook niet altijd over hebben, maar kennelijk hakt het er mentaal toch behoorlijk in.

Nu zijn we dus weer thuis en heb ik weer voldoende afleiding. M'n pc, de tuin, enz. Kan ik weer lekker m'n ding doen en daarbij ook nog even genieten van de rest van m'n vakantie. En Marlies helpen natuurlijk, want die heeft nog steeds behoorlijk last van haar borst.

Leuke anekdote:
Tijdens deze vakantie gingen wij rond 23.30 uur op stok. Mark en Jasper waren dan nog lang niet uitgechilled en kropen pas rond 01.00 uur in hun tent. Dat deden ze elke keer keurig, want als ze geen scheet of boer lieten, hoorden we ze vaak niet.
Op een morgen stapte ik omstreeks 09.30 uur uit de caravan de voortent in. Op de campingtafel zag ik het kunstwerk van Mark op de foto hieronder.
Bij gebrek aan een pen en papier heeft'ie z'n verzoek met lucifers toch creatief kenbaar gemaakt.

Echt een ten Voorde hé !.........

Geen opmerkingen: