19 apr 2013

Resulaat van een weekje verhoging en andere medicijnen

Het is nu vrijdag 19/4. Maandag jl. 15/4 ben ik, zoals ik in de blog d.d. 12/4 aangaf, gestart met een andere en intensievere medicijnenkuur. Sommige medicijnen werden verhoogd, waaronder de bortezomib en dexamethason en andere werden toegevoegd. Het is te merken! Op de dagen dat ik die hoge concentratie dexamethason gebruik, neemt de pijn(beleving) aanzienlijk af. Dat geeft mij iets meer bewegingsruimte en meer comfort. Tjonge, dat lucht enigszins op! Maar het gebruik van de rollator en de douchekruk bleven echter wel noodzakelijk!

Tot vandaag!
Vanmorgen kon ik voor het eerst volledig pijnloos uit bed opstaan! Vervolgens bleek ook dat ik zelfs pijnloos kon lopen. Oké, het gaat nog niet top. Ik loop als een waggelende eend bijzonder kleine afstandjes in huis, maar toch! Zelfs opstaan vanuit een stoel of van een bank ging opeens stukken beter. Ik heb vandaag m'n rollator nog niet aangeraakt en zelfs douchen ging zonder douchekruk!
Nu u dit leest zou u denken: "Beste meneer Ten Voorde. Er zit duidelijk vooruitgang in uw situatie".
Dat zou inderdaad kunnen. Maar, ik sta nu natuurlijk stijf van de dexamethason en al die andere middelen, MAAR ZONDER PIJNSTILLERS! Die heb ik vandaag eens niet ingenomen. Het is mogelijk dat alleen die dexa m'n pijnsituatie zodanig onderdrukt, dat daardoor deze situatie mogelijk wordt gemaakt. Ik hoop het vanzelfsprekend niet, want dan is er slechts sprake van een tijdelijke opleving.

Indien deze situatie zondagavond nog steeds zo is, krijg ik er voorzichtig vertrouwen in dat herstel aanstaande is. Zondagavond is de dexa namelijk enigszins uitgewerkt. Dat geeft een wat objectiever beeld.
Daarnaast is het ook mogelijk dat m'n kahleractiviteit nu eindelijk goed door de bortezomib en chemo wordt aangepakt en dit ook bijdraagt aan deze situatie. In combinatie met dit alles valt daarover nu nog niets te zeggen. Welk middel doet nu precies wat? Geen idee!

Maar waarom schijf je dan nu al over deze situatie een blog? Nu weten we eigenlijk nog niets?!
Klopt helemaal. Maar ik was zo enthousiast over deze situatie, dat ik juist dát al de moeite waard vond om te vermelden!

Zo, Nu ga ik weer snel wat heen en weer waggelen :)

Hé. Zondag (21/4) wordt de Enschede Marathon gelopen. Morgen kan ik dus nog even wat trainen! Ik heb nog zat van die dexa-pillen. Dus met een beetje mazzel moet 5 kilometer toch wel lukken. .

.........MARLIEEEEEES, M 'N LOOPSCHOENEN!!

7 opmerkingen:

yvonne zei

Hi Jan en Marlies, ik ben blij om dit bericht te lezen!!!!!!
liefs van mij

Anoniem zei

Voorlopig even goed nieuws. Ik kan me voorstellen wat een verademing dat geeft.

Wat de marathon betreft, politiemedewerkers kunnen gratis meedoen in Enschede.
Wat let je! (geintje)

Hans Almelo

Rona zei

Jan fijn om te lezen. Ik duim voor je dat dit zo aanhoud.

Groetjes Rona

Rob zei

Mooi dat het wat beter gaat Jan. Ik probeer binnenkort nog even bij je langs te gaan. Ik zit echter midden in een verhuizing en heb dus weinig tijd.

Johnny en Bea zei

Hoi Jan ,
Blij dat je in elk geval weer zonder pijnstillers ´waggelen´ kan :) We duimen natuurlijk voor je dat dit duidt op herstel en een blijvende vooruitgang xx

Hanneke zei

En hoe is het nu op zondag avond? hopelijk net zo goed en morgen en overmorgen, enz enz ook

yvonne zei

ja Jan, het is nu maandag, en hoe is het?
groetjes van mij