22 apr 2013

En? Hoe gaat het nu ?

Op het moment dat ik deze blog type is het maandagmorgen (22/4). Daarmee ben ik 2 dagen zonder dexamethason verder. Vanmorgen, rond 08.00 uur, is de hele cyclus met de dexa en al die andere medicijnen en chemo weer begonnen.
En........het gaat goed! Ik kon ook vanmorgen goed uit bed stappen, douchen, aankleden e.d. en nog steeds pijnloos 'lopen'. Sommige bewegingen zijn wel gevoelig, maar het gaat duidelijk de goede kant op. Ik hoef in ieder geval geen pijnstillers meer te slikken. Hiermee is het voor mij duidelijk dat de kahleractiviteit in m'n bekkenomgeving nu door de medicatie wordt aangepakt. Eindelijk!

Ik kan nu nog niet inschatten hoe het de komende week gaat. Dat moet ik nog even afwachten. Maar ik ben vanzelfsprekend hoopvol gestemd!
Daarbij was ik in de veronderstelling dat ik 2 x 3 weken achter elkaar zo'n medicijnweek zou moeten ondergaan. Maar dat blijken er twee te zijn. De derde week blijkt een rustweek zonder al die heftige medicatie te zijn. Die week werd binnen de cyclus van deze kuur meegerekend. Dat zette mij op m'n verkeerde been. M'n linkerbeen in dit geval :)
Daar ben ik blij mee, want die dexa hakt er behoorlijk in. Dat spul doet wat met je lichaam. Tjonge!
Naast alle bijwerkingen beïnvloedt het ook je smaak. Ik proef eigenlijk niets meer. Alles 'smaakt' hetzelfde en dat is smaken naar niets! Ik proef alleen nog dingen met een uitzonderlijke smaak zoals augurken. Maar om nu alleen augurken te gaan eten......

En wat m'n benen betreft, die gaan ook iets vooruit. De kracht komt er geleidelijk in terug. Bij m'n rechterbeen is dat alweer stukken beter en m'n linker volgt langzaam.

Al met al gaat het dus de goede kant op. Het gaat vanzelfsprekend niet snel, maar dat hoeft ook niet. Als het maar gaat!




4 opmerkingen:

Frits&Esther. zei

Lijkt dus mooi de goede kant op te gaan. Nou nog even iets mobieler worden en je kan weer met de sleurhut op pad. groet Frits.

hanneke zei

Fijn om te horen dat zonder dexa ook vooruit gang te bemerken is, ga zo door!!!

SandersBlog zei

Tonijnsalade met een augurkje? Echt dexa eten

Johnny en Bea zei

Prachtig vooral met de vakantie in aantocht inderdaad ,als er tenminste geen behandeling gepland staat voor die tijd ...
Hopelijk toch nog een paar weekjes lekker genieten van een kampeer/wandel/fietsvakantie en als dat nog niet gaat gewoon heerlijk genieten op een fijn terras,hotelletje/motelletje boeken kan ook natuurlijk ,keer wat anders maar misschien ook wel een keer lekker:)
liefs en groetjes van ons xx