14 jul 2012

Geen BBQ maar Open Haard ( + update)

                    
Kort voor het typen van deze blog zaten wij niet gezellig in onze tuin na te tafelen bij de BBQ, maar zaten wij bij de open haard! Nee, geen tuinhaard, maar bij de haard in onze woonkamer.
Het moet toch niet gekker worden met dit weer. 14 juli en de Ten Voordetjes zijn genoodzaakt om zich op te warmen bij de kachel!
Donderdag jl. heeft onze schoorsteenneger het rookkanaal geveegd voor het komende stookseizoen. Dat is een jaarlijks terugkerend ritueel.
Normaal gesproken stoken we in de wintermaanden!
Nou, dat seizoen is bij ons 2 dagen later dus al begonnen. Slechts 3 maanden eerder dan de bedoeling was.
En onze schoorsteenmeneer had ook nog een dringend advies: "Meneer, u moet droger hout stoken! Het hout waarmee u nu stookt is te nat!".....
"Tja, 't Is wat. Niet alleen ons haardhout, maar heel Nederland is te nat. Kennelijk zelfs op plekken waar je het niet verwacht zoals in de open haard!", antwoordde ik.
De beste man heeft z'n werk kennelijk goed gedaan, want de haard knapt en knettert zoals dat hoort bij open haarden :) Toch wel gezellig moet ik zeggen.
En bij open haarden hoort een goed glas wijn!........Het leven is wel leuk :)

Donderdag was ook de dag voor m'n APD-infuus en het bloedprikken. De uitslagen van het bloedonderzoek hoor ik volgende week woensdag/donderdag. Op basis daarvan zal worden besloten of er nog een kuur revlimid zal worden ingezet of dat het wat anders zal worden. We zullen zien.

Toch wel weer spannend die uitslag!

Update 17/72012:
Eerder dan verwacht zijn de belangrijkste uitslagen van mijn bloedonderzoek nu al bekend! En tot mijn grote vreugde bleken deze onverminderd goed te zijn! Hieperdepiep!.

Het M-proteïne is nog steeds minder dan 1, het Hb 8,6 (ruim voldoende) en de overige onderdelen doen ook goed mee. Nou, wat wil een kahlerpatiënt nog meer. Ja, genezen! Maar we moeten natuurlijk wel realistisch blijven.

Alleen het 'rode wijn-deel' van m'n leverfunctie was iets te hoog. Maar dat is in mijn situatie ook normaal :):) Proost!
 

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ha Jan en Marlies , moest net wel lachen om je open haard stukje!
Gek toch hè, je schrijft nu weer iets over de kuur die je misschien moet doen en dan realiseer ik mij gewoon dat ik af en toe vergeet dat je toch iets mankeert!
lieve groeten van mij

Yvonne zei

Geweldig gefeleliciteerd !

Rob zei

Goed bezig Jan!