19 jun 2011

Deze keer met Mark&Jasper

                                    
Trouwe lezers van deze blog hebben mijn blogs, in 2009 en 2010, gelezen waarin ik schreef over de fietstochten die ik samen met m'n fietsmaat Han heb gefietst. Als mr. kahler niet in de weg zit probeer ik die, wat het aantal dagen betreft, korte maar prachtige fietsuitstapjes elk jaar te doen. Dat deed ik al ruim voor de diagnose in februari 2006 en dat probeer ik nu nog steeds te doen. Heerlijk is dat. Nederland is een prachtig (fiets)land en juist op de fiets kom je via de landelijke fietsroutes (LF-routes) langs de mooiste plekjes.
Overnachten doen we bij adressen die zijn aangesloten bij de stichting 'Vrienden op de Fiets' . Dat zijn alleraardigste mensen (particulieren) die ruimte over hebben en het leuk vinden om, tegen een zeer redelijke vergoeding, fietsers en wandelaars logies met ontbijt aan te bieden.
Zeer aanbevelenswaardig! Het voordeel van die adressen is, dat je geen tent en kampeerspullen hoeft mee te slepen. Als je het op de kampeermethode doet, moet je na een dag fietsen ook nog je tentje opzetten en inrichten. De echte bikkels gaan dan, zittend op hun hurken of gewoon op de grond, ook nog hun eigen potje koken. Lekker primitief. Vinden ze leuk!.........Nee, dat gepruts lijkt me niets. Dat gaat bij die Vrienden-op-de-fiets adressen toch wel iets anders:
Je arriveert, geeft de gastvrouw of -heer een hand, even een kop koffie of thee, dan lekker douchen en een schone onderbroek, vervolgens een goed glas en wat knagerij in een eetcafé en uiteindelijk lekker slapen in een schoon en keurig opgemaakt bed. Klaar is Kees! De volgende morgen lekker genieten van een gedekte tafel met een vier sterren-ontbijt en je fietst weer fris, fruitig en voldaan naar het volgende adres. Het leven is verrukkelijk!

Volgend weekeinde is het weer zover. De planning is dat we vrijdag 24/6 rond 09.00 uur vertrekken en via de LF4b in de richting van Den Haag fietsen. We proberen in drie dagen dit einddoel te bereiken.
Maar deze keer is het anders. Ik ga niet met m'n fietsmaat Han fietsen, maar met m'n fantastische jongens Mark(20) en Jasper(19)! Jaaa, wat dacht u daarvan ?! Prachtig toch ?!
Ik had begin dit jaar met Han al plannen gemaakt om deze maand weer te gaan fietsen. Toen ik dat aan Jasper vertelde, merkte hij meteen op dat hij dat ook wel (weer) een keertje wilde doen. In 2004 was ik met hen (toen respectievelijk (13 en 12 jr) al een keer van Enschede naar Biddinghuizen (Six Flags) gefietst. Dat vonden ze toen een prachtige ervaring. Vooral de eindbestemming, Six Flags, vonden ze top :)
Op de foto hiernaast zijn wij onderweg daar naartoe.
Dat Jasper nu aangaf nog wel een keer zo'n fietstocht te willen maken, was vanzelfsprekend niet tegen dovemansoren gezegd!
Als je vader van twee formidabele zoons bent, kahler hebt en nog in goede conditie verkeert, moet je zo'n aanbieding niet uitstellen! Voor kahlerpatiënten is 'volgend jaar' een lange en onzekere periode.
Nu typ ik een blog, maar volgend jaar kan het maar zo zijn dat ik in poedervorm onder een deksel zit!

Toen Mark ook enthousiast bleek, was ik snel om en heb ik besloten om de plannen te wijzigen. Volgend weekeinde gaan we dus met ons drieën fietsen. M'n fietsmaat Han had vanzelfsprekend alle begrip. Het jaar is nog niet voorbij en in september/oktober kan het ook prachtig fietsweer zijn.

Maar ja, ik kijk tijdens het typen naar buiten en zie dat het behoorlijk vochtig is. Bij u zal het niet veel anders zijn denk ik. Dit weertype moeten we tijdens ons fietsavontuur natuurlijk niet hebben. Wind, kou, een lekke band of zelfs twee lekke banden houden ons niet tegen. Ook niet leuk, maar daar kun je, na een plakpauze, wel om fietsen. Maar regen is een ramp! In de vorige fietsblogs heb ik die ervaringen beschreven. Gatver.
Hoe nodig al die regen nu ook is, als de Ten Voordetjes gaan fietsen moet de kraan maar even dicht. Het liefst van vrijdag 24/6 te 09.00 uur tot zondag 26/6 te 18.00 uur. Potdicht als het kan!

Nou ja, we zullen zien hoe het gaat worden. Desnoods stellen we het een paar weken uit.
MAAR AFSTELLEN ZEKER NIET!!! Ík ga met Mark&Jasper fietsen. Dat zeker!

V.l.n.r.: Jasper(19), Jan(53) en Mark(20)
                    

Geen opmerkingen: