2 jun 2011

192 bijzondere dagen

           
De dag dat ik deze blog typ is het dinsdag 31 mei 2011. Het is een bijzondere dag, want het is de ‘Werelddag zonder tabak’…….Nee, ik wist het ook niet. Toen ik deze blog ging schrijven keek ik, vanzelfsprekend i.v.m met het onderwerp,  of er die dag toevallig ook iets bijzonders was. En ja hoor, de ‘Dag zonder tabak’ dus. Gisteren was het de ‘Dag van het park’ en eergisteren (29/5) waren er zelfs twee bijzondere ‘Dagen’ tegelijk!  De ‘Dag van de bouw’  en de ‘Dag van het aangespannen paard’ Dus twee ‘Dagen’ binnen 24 uren.  
Tjonge zeg! Er gaat geen dag voorbij of er is wel iets bijzonders dat voor die dag voor extra aandacht naar voren wordt geschoven. Ik hoor het bijna dagelijks via de autoradio als ik ‘s morgens naar m’n werk rijd.
“Goedemorgen luisteraars.  Let op! Vandaag is het de Dag van de Coach’of ‘Appelplukdag”, roept Sander de Heer dan op radio 2. Volgens mij is dat echt iets van de laatste tijd, want in mijn jeugd kan ik mij dat soort dagen niet herinneren. Toen hadden we dat volgens mij niet. Toen waren er de christelijke feestdagen zoals 1e en 2e kerstdag, Pinksteren e.d. Daarbij nog Nieuwjaarsdag en Koninginnedag en dat was het wel zo'n beetje. Toen klonk het woord 'Ramadan' nog als geweldsdelict (ramme- dan). Maar als islamitische vastenmaand had ik er nog nooit van gehoord.

Maar tegenwoordig zijn alle dagen van het jaar volgeboekt met zaken die graag mijn en uw aandacht willen. Het is niet meer bij te houden. Zo is er op 25 september de ‘Dag van de doven’.......de wat???...DE DAG VAN DE DOVEN!!! ......ooh, van de doven. Ik verstond g'loven. De ‘Dag van de g'loven’. Nee, die dag hebben we al gehad. Dat was 16 januari. Toen was het de ‘Dag van de Religie’.

Wat dacht u dan van 4 februari? Toen was het ‘Warme truiendag’. En op 14 februari jl was het niet alleen Valentijnsdag, maar was het ook de ‘Week van de nestkast’. Dat u dat maar even weet! Volgens mij hadden ze die week beter in april of mei kunnen plannen. Bij ons zit  in februari nog niets in de nestkastjes.  Ja, spinnen en oorkruipers, maar geen broedende vogels!
En 6 mei! Dat was de ‘Anti-dieet dag’. Dat is het voor mij elke dag! En in de week van 3 september moet ik ervoor zorgen dat ik weer een blog schrijf, want dan is het de ‘Week van het schrijven’. 

Op de lijst die ik daarvoor heb geraadpleegd telde ik 192 bijzondere dagen. Daarbij zag ik dat er nog een aantal ontbraken, waaronder mijn verjaardag 2 november !! Dan is het namelijk ‘Allerzielen’. Dat is het feest van alle zielen.
Wie bedenkt zoiets eigenlijk?  Bij welke loket moet je zijn om een bijzondere dag aan te vragen?  

“Goedemorgen mevrouw, ik ben voorzitter van de ‘Vereniging tegen de lekkende inlegkruisjes’ en wil graag een dag uitroepen voor dit vervelende probleem”. Mag ik een aanvraagformulier van u?”
Waar is dat loket? ‘k Heb geen idee hoe dat in z’n werk gaat. ‘Heb op internet even gezocht, maar kon er niets over vinden. Voor de liefhebbers zijn er nog 173 dagen over. Dus er is nog ruimte zat voor de ‘Dag van de kahlerpatiënt’! Ideetje ??
Wat zeg ik?! Er is zelfs ruimte voor een hele week !!

De dag dat ik deze blog publiceer is het ‘Hemelvaartsdag’. Daar maken wij een fietsdag van. Het is namelijk prachtig weer! J

En dan overlijdt Willem Duys ook nog..... Op Hemelvaartsdag.....toepasselijker kun je volgens mij niet overlijden.! Het blijft een showbizzman die Willem!
           
                 

Geen opmerkingen: