25 okt 2009

Klok, Kiespijn(nog meer vervolg) en Nieuwe Provider

Klok:
Ik ben moe en lusteloos. Het is zo'n prachtige zachte herfstdag. Een echte wandeldag. Maar ik heb er de energie niet voor. Ik hang wat op de bank en zap een beetje langs de tv-zenders.
Dat heb ik elk jaar rond deze datum. 'k kan er steeds slechter tegen wanneer ik gestoord word in m'n slaap. Het lukt me dan bijna niet meer om de slaap te hervatten.

Vroeger, in m'n vrijgezellentijd, had ik daar geen moeite mee. Toen was m'n lichaam een stuk veerkrachtiger en kon ik er beter tegen. Als ik bijvoorbeeld in het weekeinde na het stappen 's nachts voor een sanitaire stop even op moest staan, sliep ik na de donatie gewoon weer verder. Geen probleem.
Dat gebeurde trouwens alleen in het weekeinde, want dan kreeg ik iets meer vocht dan gemiddeld te verwerken. De biologische plaswekker wekte mij dan uit m'n dromen, waarop ik vervolgens naar het witte keramiek waggelde. Wat ik daar vervolgens allemaal deed, kon ik mij de volgende dag nauwelijks herinneren. Ik bleef gewoon doorslapen. Volautomatisch werd het allemaal keurig afgewerkt op het toilet, om vervolgens weer heerlijk verder te dromen................over Marlies natuurlijk. Want daar had ik toen bijna verkering mee :)
Maar, dat zomaar doorslapen is de laatste jaren toch wel anders geworden.
Elk jaar rond deze datum moet ik rond 02.00 of 03.00 uur opstaan en dat valt me dus steeds zwaarder.

Ik heb me nu voorgenomen om dat volgend jaar toch anders te doen.
Dan verzet ik de klok gewoon 's-morgens, als ik eerst heerlijk heb (uit)geslapen!.....

Kiespijn(vervolg):
Het gaat nog steeds goed met m'n kies. Geen pijn, maar nog wel een iets verdikte omgeving.
Morgen maakt m'n tandarts opnieuw een foto om te kijken of het allemaal oké is. Zo niet, dan zit er helaas niets anders op dan de kaakchirurg de wortelpunt eraf te laten zagen. Spanneeend.

Nieuwe provider:Bijna is het zover. De zaak is aangesloten en werkt bijna naar wens. En 'de zaak' betreft de nieuwe internet-, tv- en telefoonaansluiting. Maar, ondanks een hoop gepruts met kabels e.d. is het dus nog niet helemaal voor elkaar. Zo kunnen wij wel 'naar buiten' bellen, maar kunnen anderen ons op ons huisnummer niet bereiken. Hopelijk wordt dat komende week weer mogelijk.
En die digitale tv. Tjonge, dat is toch wel een verschil zeg! Wij hebben nog van die oude tv's met zo'n bult aan de achterkant. Ze doen het nog goed, dus weggooien vinden wij zonde. We dachten dat wij redelijk goed beeld hadden, maar met dat digitale signaal kan het nog een stuk beter.
Maar voordat ik dat voor elkaar had, heb ik wel verschillende aansluitmogelijkheden tussen de digitale ontvanger, de tv en de videorecorder moeten uitproberen. Alle combinaties die ik probeerde werkten op de een of andere manier, maar het perfecte digitale tv-beeld kreeg ik maar niet voor elkaar.
Dan kwam ik weer kabels te kort, dan hield ik weer een kabeltje over. Vandaag had ik de juiste mix gevonden. Ik hield tot m'n verrassing een kabel en een signaalsplitter over, maar het werkt allemaal prima.
Kan Marlies vanavond weer naar Yvon Jaspers kijken :)

Nu de telefoon nog.

Geen opmerkingen: