20 feb 2009

Uitslag, Marlies, Mark&Jasper

De laatste uitslag i.v.m. het HOVON65-onderzoek:
Afgelopen maandag (16 februari) was het weer zover: de uitslag van het twee-maandelijkse grote bloedonderzoek. Ik voel me al jaren goed en heb daarin tot heden geen veranderingen waargenomen. De uitslag van het bloedonderzoek bleek dat te bevestigen. Uitsteekbaar!
Een aantal bloedwaarden waren zelfs iets in positieve zin gestegen of juist gedaald. Zo was het HB-gehalte tot boven de '9' gestegen(hebben gezonde mensen ook) en de Gamma GT-waarde (de leverfunctie) was aanzienlijk gedaald. De wijn smaakt mij nog steeds prima, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Ik vermoed dat die gevonden moet worden in het niet meer gebruiken van die medicinale gifbekers. Daardoor hoeft mijn lever minder te ploeteren.
Ook m'n nierfunctie was prima. Nu ben ik altijd al een grote zeikerd geweest, dus die uitslag had ik wel verwacht. Voorlopig kan ik dus weer even verder :):)

Marlies:
Met Marlies gaat het gelukkig ook onverminderd 'goed'. Ja, u ziet het goed. Het woordje GOED staat tussen aanhalingstekens ' ' geschreven. Dat houdt in dat het 'goedgaan' van Marlies betrekkelijk is. Zij heeft aanzienlijk minder pijn en druk op haar borst, maar het is toch nog niet helemaal top. Ze wil niet als een zeurende klaagmuur overkomen, dus antwoordt zij iedereen dat het prima gaat. Maar de werkelijkheid is toch iets minder rooskleurig. Haar situatie is wel aanmerkelijk verbeterd, maar alle pijn is dus nog niet weg.
Maar laat ik hier nu ook niet gaan klagen! Het gaat naar omstandigheden goed en verder wil ze er niet over zeuren!
Donderdag 26/2 gaan we nog een keer naar haar plastisch chirurg(pc) in Groningen. Dan ondergaat Marlies een kleine cosmetische correctie als vervolg op haar voorgaande operaties.
Dit is een poliklinische ingreep. Na afloop kan zij meteen weer terug noar 't hoes op an!

Mark&Jasper:
Ja, onze vrolijke jongens. Met onze knapen gaat het meer dan goed. Mark heeft het nog steeds enorm naar z'n zin als leerling-hovenier. Hij gaat nog steeds fluitend in z'n blitse auto naar z'n werk. Een baan met veel afwisseling en, ook belangrijk, leuke collega's! Vorige week heeft hij het (ketting)zaagdiploma gehaald. Het zagen met zo'n ding is kennelijk nog niet zo simpel. Ik dacht altijd: je drukt zo'n zaag tegen een boom en hupsakee, de boom valt vanzelf om.
"Nee pap! Dat had je gedacht. Als je niet oppast zit de zaag muurvast in die boom of valt'ie de verkeerde kant op. Kijk maar eens naar die Funniest homevideo-filmpjes. Allemaal kneuzen zonder zaag-diploma!", corrigeerde Mark mij.

Geen zaagdiploma?! Met een flinke dosis domheid lukt het ook.
Makkelijk zat :):)

En Jasper heeft net een vette week achter de rug. Hij is samen met z'n suikeroom en -tante wezen skiën in Tirol. "He-le-maal te gek pap", hoorden we elke keer als hij belde.
Jasper skiet al vanaf z'n 11e en kan het nu als de beste. Hij is gelukkig helemaal compleet, zonder gips en andere verbandmiddelen, teruggekomen. Het was kennelijk wel een vermoeiend weekje, want kort na aankomst wilde hij maar één ding: heerlijk slapen!

Daar staat'ie op z'n snelle zgn. race carve skies

Geen opmerkingen: