27 apr 2008

Zomerbloeiers, Atritis en Skinhead

Zomerbloeiers:
Vandaag eerst even heerlijk genoten van het zomerse weer. Bij ons (Enschede/Twente) was het rond de 25 graden. Tjonge, wat was het heerlijk in de zon. Marlies nam het er even van. Lekkere stoel en een boeiende roman. Ik zit iets anders in elkaar en kan moeilijk stilzitten. Gelukkig wist ik dat het koopzondag was bij alle groenwinkels. Dat bleek een dure wetenschap en heeft ons omstreeks € 90,- gekost aan zomerbloeiers en aanverwante spullen. Maar ik kon mij vervolgens wel lekker uitleven in de achtertuin met planten potten. Heerlijk!

Atritis:
"Wat nu weer?!", zul je je misschien wel afvragen bij het lezen van de titel van dit hoofdstuk.
Nou, het valt mee, maar het is wel erg vervelend. Een gewrichtsontsteking aan de linkerwijsvinger van Marlies. Ze heeft al zoveel pijn en nu ook nog zo'n ontsteking. De huisarts diagnosteerde artritis.
's-Avonds was de vinger dik en pijnlijk, maar 's-morgens was de pijn minder en zag de vinger er redelijk normaal uit. Het is nu zondag 27/4 en het gaat alweer een stuk beter. Had de huisarts toch gelijk: "Het gaat hoogstwaarschijnlijk vanzelf weer over", zei hij geruststellend.
Verder is de situatie van Marlies ongewijzigd. We wachten met spanning op een telefoontje uit Groningen. In verband met de voorgenomen adoptie door de plastisch chirurg kan de operatie van Marlies worden vervroegd of................uitgesteld!

Skinhead:
Ik zit na gedane arbeid in onze achtertuin net achter een heerlijk glaasje rose, gaat de telefoon.
Jasper: " Ik krijg €30,- als ik m'n hoofd laat kaalscheren!". Wat vind je? Moet ik het doen??".
Jasper was op dat moment bij een goede vriend op bezoek. Die vriend is sinds enkele maanden beroepsmilitair en houdt wel van een geintje. Hoogstwaarschijnlijk waren daar nog meer vrienden op bezoek en hadden ze, mede onder invloed van het mooie weer, kennelijk met elkaar enorme lol. Ze hadden in ieder geval behoefte om iets geks te doen.
" Tja jongen, gemakkelijker kun jij je geld niet verdienen. Je haar groeit vanzelf weer aan. Beslis zelf maar wat je doet. Zorg er wel voor dat je het geld vóór het afscheren krijgt!!", was mijn advies.
Jasper zal niet de eerste zijn die in zo'n geintje tuint. Ik kan me uit m'n jeugd nog herinneren dat iemand ook zo'n voorstel werd gedaan: "Je krijgt fl.25,- als ik je hoofd helemaal kaal mag scheren"..... De kandidaat stemde hiermee in en vervolgens werd slechts de helft van z'n schedel kaal geschoren. Dus niet z'n hele hoofd en dus geen geld! Dat was lachen natuurlijk :):)
Nou, dat advies was niet tegen dovemansoren gezegd. Terwijl Jasper nog met ons aan het telefoneren was riep hij tegen de bij hem aanwezigen: "Ik moet wel van tevoren het geld hebben!!" Daarna riep hij nog "IK DOE HET!" tegen ons en verbrak de verbinding.
Anderhalf uur later kwam Jasper thuis........Kaal als een biljartbal en €30,- rijker. Da's mooi snel verdiend en ook nog veel geld voor een knaap van 16.
Scheelt ons voorlopig weer kapperskosten :):)

Jasper 'fortuin'


Nieuwe blog:

Zondag 4 mei komt er weer en nieuwe blog.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor deze prachtige post.Admiring de tijd en moeite die u in uw blog en gedetailleerde informatie die u aanbiedt.

Anoniem zei

Ik meestal niet posten in blogs, maar je blog dwong me om, fantastisch werk .. prachtige ...