26 jul 2007

MRI. Groot bloedonderzoek. Marlies en Assen

MRI:
Vrijdag 20 juli jl. was ik weer aan de beurt voor een MRI-onderzoek. Enkele maanden geleden had ik toenemende pijn in mijn linkerheup. Soms kon ik van die pijn bijna niet meer lopen. Het opmerkelijke was, dat er ook dagen waren dat ik geen pijn had en ik kon lopen als een kievit. Vreemd dus. Omdat ik toch enigszins bang was voor de opnieuw actief wordende tumor op m'n heiligbeen (plasmocytoom) besprak ik dit met m'n behandelend internist. Deze besloot tot dit MRI-onderzoek. De uitslag hoor ik na onze vakantie (na 16/8 dus). Ik maak me niet zoveel zorgen(meer), omdat het lopen nu alweer stukken beter en soepeler gaat dan enkele maanden geleden.

Bloedonderzoek:
Dinsdag 24/7 werd er, voorafgaand aan mijn 2 wekelijkse cocktail onderhoudsmedicijn, bloed afgetapt voor het twee maandelijkse grote bloedonderzoek. Ik heb er in onze webblog al vaker over geschreven. Dit bloedonderzoek is erg belangrijk voor de status quo van mijn ziekteverloop. Daarin wordt o.a de mate van M-proteïne bepaald en dat geeft weer aan hoe het met de ontwikkeling van de kahler is gesteld. Altijd weer spannend! Ook deze uitslag hoor ik na onze vakantie.

Marlies:
Hoe is het met Marlies. Nou, niet beter, maar ook niet slechter. Hetzelfde beeld zoals dat staat beschreven in de vorige blog. Maar, ondanks alle lasten is het aan haar niet vaak te zien of te horen. Ze doet haar ding en geniet van haar welverdiende vakantie. Knap hoor!

Assen:
Ik kan natuurlijk meteen beginnen te klagen hoe erg het allemaal is met al die regen, maar dat doe ik niet. Ik realiseer mij terdege dat het een luxe-probleem is en blijft. Je kunt het ook slechter treffen. Kijk maar naar Engeland en de weggewaaide kampeerders op de eilanden.
Ondanks dat de vogels hier met paraplu's over de camping vliegen en de regenwormen in onze voortent komen schuilen, houden wij de moed erin. Volgens voorzichtige voorspellingen zal het halverwege volgende week beter worden, dus daar wachten we nog even op.
Ach, Mark en Jasper vermaken zich bijzonder goed en daarmee is onze vakantie al voor 70% geslaagd. De overige 30% halen we uit een goed boek en een goed glas wijn.....hik :)
Ik had er graag live-beelden bijgeplakt, maar ik typ dit blogje in een bibliotheek in Hoogeveen. Op die terminals is het niet mogelijk om externe bestanden (foto's e.d.) aan deze blog toe te voegen. Ook dat dus na onze vakantie.

Geen opmerkingen: