1 jun 2007

Pinksteren, bezoek arts en Marlies

Pinksteren:
Het in de vorige blog aangekondigde Pinkstertripje Appingedam was een succes. De start was al goed: De bruiloft van de jongste zoon van m'n zus. Mark en Jasper vonden het een 'vet feest'. Ik dacht eerst dat zij de hapjes bedoelden, maar het hele feest bleek 'vet' te zijn.
Er was echter één klein tegenvallertje:
Ons werd verteld dat de Pinksterfeesten in Delfzijl en omgeving uitbundig worden gevierd. "Er is dan van alles te doen. Hartstikke leuk", klonk het veelbelovend.......
Na de hele morgen durende plensbuien zijn wij op 1e Pinksterdag 's-middags met de trein naar Delfzijl gegaan. Er was een kermis (2 attracties 2 pers. € 13,- !!), een boot van de marine, wat kraampjes met kralen en spiegeltjes en een hamburgertent. Die was pas vet! Voor Groningers waarschijnlijk helemaal het einde, maar wij zijn in Enschede toch wel wat anders gewend. We hadden het snel gezien en zijn weer rap vertrokken naar de (op een andere camping) resterende feestneuzen van de bruiloft. Werd het toch nog een leuke dag.
2e Pinksterdag zat onze trip erop en zijn wij weer naar Enschede afgereisd. Halverwege de middag stond de caravan alweer voor de deur geparkeerd en hebben we het centrum opgezocht om te zien wat er hier was georganiseerd. Nou, dat viel niet tegen. Twee podia op de Oude Markt waarop elkaar afwisselende jazz- en bluesbands speelden. Het was heerlijk weer en gezellig druk op de terrassen.
Ellen ten Damme en haar band in actie.

Bezoek arts:
Vandaag, 1 juni, ben ik (Jan) op audiëntie geweest bij mijn behandelend internist/hematoloog.
In de vorige blogs beschreef ik de bijwerkingen van de anti-biotica die ik vanaf januari een half jaar moet slikken om infecties e.d. , tengevolge van mijn verminderde weerstand, te voorkomen. Rode jeukende vlekken, puistvorming en droge huid op mijn adonislichaam. Het ziet en zag er niet uit. Gelukkig kon ik de meeste plekken met kleding bedekken. Het bezoek aan mijn arts bracht vandaag uitkomst. Die pillen hoef ik niet meer te slikken. De sliktermijn zit er bijna op. Ik voel mij goed en het bloedbeeld is prima. 'k Heb meteen de resterende dozen pillen in de chemobak gekieperd. Ik gebruik nu alleen nog het onderhoudsmedicijn Velcade (Bortezomib) en APD (een botversterkingsmedicijn). Deze twee moet ik hoogstwaarschijnlijk nog jaren blijven gebruiken. Ja, en rode wijn natuurlijk! Dát is pas een fijn medicijn :)

Marlies:
Hoe is het nu met Marlies na haar behandeling door de KNO-arts?
Er is een lichte verbetering, maar de verstopte neus/verkoudheid en het hoesten is nog steeds niet voorbij. De klachten zijn er dus nog, maar minder. De anti-bioticakuur (ja, wij slikken wat van dat spul) zit er ook bij haar op en nu is het afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt.
Donderdag 14 juni moet zij weer bij KNO-arts Dr. Schipper verschijnen.

Maar eerst gaan wij een weekje naar de Waal. Dat is ons uitgestelde weekje kamperen. De weersverwachting voor de komende week is redelijk tot goed. In ieder geval goed genoeg om er even tussenuit te gaan. We hebben er zin in. Zondag vertrekken wij richting Gendt (bij Nijmegen).
Dinsdag 12 juni gaan wij voor een second opinion, in verband met de maar voortdurende pijnklachten op haar borst, naar de pijnpoli van het academisch ziekenhuis in Groningen.
O.a. daarover zal ik in de volgende blog (rond 15/16 juni) berichten.

Geen opmerkingen: