25 jun 2007

2e kaakspoeling, werk Jan en een haas

2e kaakspoeling Marlies:
Donderdag 14 juni jl. was het weer zover. Voor de 2e keer werd Marlies in de behandelpoli van Dr. Schipper ontvangen. Deze keer viel de behandeling toch wat tegen. Het kraakbeen aan de linkerzijde bleek een fluitje van een cent. Dat was zo gepiept. Maar de rechterzijde bleek
aanmerkelijk taaier en dikker. Daar ging de naald met moeite doorheen. Maar uiteindelijk is ook die kant gespoeld. Het resultaat viel enigszins tegen. Er kwam nagenoeg geen ontstekingsmateriaal vrij. De holten zijn in ieder geval goed schoongespoeld. Vervolgens kreeg Marlies weer andere medicatie voorgeschreven om de verstopping te doen verdwijnen. Dat is tot heden nog niet echt gelukt. Het hoesten is gelukkig bijna voorbij. Toch nog iets vooruitgang.

Werk Jan:
Sinds februari '07 ben ik op therapeutische basis weer met m'n werk begonnen. Twee halve dagen per week. Ik heb een leuke baan met bijzonder fijne collega's. In die combinatie is het natuurlijk leuk om het werk weer op te pakken. Naast de zinvolle besteding is het ook goed om niet constant met de situatie rond mijn en ons ziekteproces bezig te zijn. Tijdens m'n werk kan ik me op andere zaken concentreren.
Geleidelijk heb ik m'n werkuren uitgebreid met als resultaat dat ik inmiddels voor 50% mijn werk weer heb hervat. We zien wel hoe het verder gaat.

Haas:
Wandelen doen we regelmatig. We willen graag vaak, maar dat lukt ons maar steeds niet. De jongens hebben sinds vandaag al vakantie...!! Daardoor kunnen we iets losser in het dagelijkse schema gaan zitten. Dus iets meer ruimte om heerlijk te wandelen.
En voor mooie wandelingen wonen wij in Twente precies in de juiste streek. Vlak achter onze wijk kun je al prachtig wandelen in het natuurgebied 'Hof Espelo'. Daar hebben wij vanavond een stukje gelopen. Prachtige plaatjes met ondergaande zon.
Grote oren verraadde een haas in het hoge gras. Hij/zij dacht: "Mijn naam is haas. Zij hebben niets gezien". Maar dat had'ie mooi mis. Toen we bleven staan om te kijken wat die hazenpeper in spé ging doen, rende hij er als een eeeh haas vandoor. Tjonge, wat kunnen die beesten lopen zeg. Accelereren waar menige eigenaar van een sportauto jaloers op kan zijn. Prachtig om te zien.
Hof Espelo 25 juni omstreeks 21.30 uur.
De haas wilde niet op deze foto wachten

Geen opmerkingen: