6 mei 2007

Aanhoudende dip en geen vakantie

'Aanhoudende dip en geen vakantie:
Deze titel is duidelijk geen opwekkend begin van deze nieuwe blog. Het prachtige weer van de afgelopen dagen heeft de teneur van de vorige blog niet kunnen doorbreken. De teneur is dus 'mineur'. Een rare gewaarwording. Zeker voor mij (Jan), want dippen en depressies ken(de) ik eigenlijk niet. Natuurlijk had ik, net als ieder ander, wel eens een minder vrolijke dag. Soms gaan dingen of zaken gewoon niet zoals je verwacht. Dat hoort bij het leven. Maar een nu al weken durende vorm van neerslachtigheid of zelfs lichte depressie, is nieuw voor mij. Tijdens het vorige weekeinde was het zelfs zo hevig dat ik mij volledig geblokkeerd voelde. Het kwam opeens vanuit een latente aanwezigheid opzetten. Ik ben zelfs niet naar m'n werk geweest. Het heeft alles te maken met het verhaal in de vorige blog 'Het is niet altijd zoals het lijkt'.
De dip is nog niet verdwenen, maar redelijk beheersbaar. Daarom ben ik vandaag (7/5) weer naar m'n werk gegaan. Gewoon weer lekker meedoen!

Marlies:
Marlies hoest nog steeds en is daarbij ook nog verkouden geworden. Het gaat maar niet over. Daarom is zij vandaag wéér naar onze huisarts geweest. Die schreef nu een neusspray en een anti-allergiemedicijn voor. Tevens worden er morgenvroeg longfoto's gemaakt. Volgende week hoort zij daarover de uitslag.

Geen vakantie:
Kijk even naar buiten en je weet meteen de reden waarom wij niet op vakantie zijn gegaan. Regen, wind en kou. Prachtig weer voor flora en fauna, maar duidelijk geen kampeerweer. De ten Voordetjes hebben ook weer eens een vakantie gepland hoor! Ben ik al depressief, begint het aan het begin van deze geplande vakantie ook nog eens te regenen..... Potv.....*&^%$%#%^:(:(:(.
In verband met onze situatie konden wij vorig jaar niet naar onze (ook geplande )vakantie bestemming in Zuid-Frankrijk. Geen nood. Nederland heeft ook prachtige campings. In overleg met de jongens besloten we naar camping 'De Witterzomer' in Assen te gaan. Prachtige camping met veel jeugd in de leeftijd van Mark en Jasper. Prachtig........behalve het weer. Regen, regen en nog eens regen. Alleen 's-nachts was het droog. Verschillende kampeerders zijn tijdens het zwemmen naar de toiletgebouwen en de campingwinkel verdronken. De zwemafstand tussen de tent en het toilet bleek voor hen te groot. Enkelen zijn zelfs van de honger omgekomen. Die konden niet zwemmen. Echt vreselijk.
Na anderhalve week werd het opeens een dag droog. We hebben toen rap onze spullen ingepakt en zijn toen snel naar huis gevaren.

Dit jaar viel de laatste bui op 22 maart jl. Dat is 6 weken geleden. En juist op het moment dat wij onze caravan voor onze deur parkeren, komt Erwin Krol vertellen dat het is afgelopen met de pret! Volgens mij hebben de weergoden via Google Earth een webcam op ons huis gericht. Als daar een caravan verschijnt, is dat hét sein om de regenknop in te drukken.
Tja, niets aan te doen. Zondag 3 juni doen we nog een poging. Dan parkeren we onze caravan bij mijn zus en zwager in Enschede. Want als die op vakantie gaan, is het AL-TIJD mooi weer!

Dit nu dus even niet. Hopelijk hebben we in de week van 3 juni meer geluk.

Geen opmerkingen: