20 feb 2007

The Wizz, vissen, bijzonderheden

The Wizz:
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis (december '06) had ik al kaarten gereserveerd voor de musical The Wizz. We hadden mazzel met het mooie weer en zijn daarom (zaterdag jl 17/2) op tijd richting Utrecht vertrokken. Vervolgens heerlijk gelunched, gewinkeld en een drankje gedronken in het centrum. Aan het einde van de middag ingecheckt bij ons hotel en vervolgens een leuk restaurant opgezocht. We hadden van familie en vrienden enkele tips gekregen, maar zijn toch bij een ander adres beland. Het werd 'De Colonie'. http://www.colonie.nl/ Mark en Jasper waren bijzonder gecharmeerd van de leuke inrichting en gezellige sfeer. Het bleek inderdaad een gezellige tent waar je goed kunt eten. Een aanrader dus. De volgende dag hebben we er ook ontbeten. Bijzonder verzorgd en smakelijk.
The Wizz was ook bijzonder geslaagd. Prachtige stemmen van o.a Marco Bakker, Danny de Munk, Anita Meijer en Jamai. Het was een perfecte show. Gaan we vaker doen.

Vissen:
De daarop volgende dag kwamen we rond 14.00 uur weer thuis. Na het uitpakken van de spullen liep ik naar de vijver achter ons huis om onze vissen even te begroeten......Geen vis te zien. Dat vond ik vreemd, want er zitten o.a. twee windes in die meestal vlak onder het wateroppervlak zwemmen. Vervolgens even met een schepnet geroerd om mijn aanwezigheid te melden, maar: geen vis te zien. Nu, een paar dagen verder, hetzelfde beeld: geen vis te bekennen. Heeft potverdorie naar alle waarschijnlijkheid, juist op het moment dat wij er even niet zijn, zo'n blauwe rakker(reiger) onze vissen opgepeuzeld. Die reiger zal wel gedacht hebben: Jullie uit eten, ik ook!
Ik overweeg nu Piranha's. Die kunnen tenminste van zich afbijten.

'De poel des verderfs'
Zonder vissen en geen zichtbare planten is het een kale bedoening.

Bijzonderheden:
De situatie van mij en Marlies is niet veel gewijzigd. In mijn situatie is dat natuurlijk mooi, maar in die van Marlies is dat beduidend minder. Marlies heeft nu verschillende fysiotherapie-behandelingen gehad, maar er is helaas nog geen aanmerkelijke vooruitgang te zien/te voelen.

Geen opmerkingen: