3 dec 2013

helaas

Lieve bloglezers,

Helaas moet ik meedelen dat Jan gisteravond om half acht is overleden.

Afgelopen vrijdag is hij met de ambulance vanuit het ziekenhuis naar huis gebracht. Zoals jullie weten wilde Jan thuis afscheid nemen van zijn dierbaren. Dit is gelukt. Hoewel het veel van hem vergde heeft hij nog met zijn volle verstand met velen kunnen spreken.
Na het laatste bezoek op zondag was hij aan het einde van zijn latijn.

Toch gaf hij niet zomaar op. Hij heeft zijn ogen geen moment dichtgedaan en zijn hart maakte overuren.
We voelden dat hij nog zoveel wilde zeggen maar hij kreeg het niet meer voor elkaar.
Omdat Jan zondagavond erg onrustig werd, heeft hij 's nachts een slaapmiddel toegediend gekregen.

Maandag reageerde Jan  nergens meer op. Desondanks bleef zijn hart maar tekeer gaan en sloot hij zijn ogen niet. In overleg met de huisarts werd besloten om 's middags een morfinepompje aan te sluiten. Dit heeft Jan denk ik net over de streep getrokken. Rond half 8 ging hij opeens rustiger ademhalen, zijn ogen gingen eindelijk dicht en hij sliep rustig in.


Lieve mensen, hartelijk bedankt voor alle kaartjes, mailtjes, bemoedigende woorden, bloemen, brieven etc.
De meeste heeft hij zelf nog kunnen lezen, andere heb ik voorgelezen.
Een aantal mensen heeft mij gevraagd om nog  persoonlijke wensen of opmerkingen aan Jan door te geven. Dit heb ik gedaan voor zover dit nog mogelijk was.

Marlies










25 opmerkingen:

Bregina zei

Lieve Marlies en zoons,

Het ging erg snel, maar toch schrik ik dat Jan gisteravond overleven is. Van harte gecondoleerd.
Veel te jong, veel te vroeg....

Heel veel sterkte, ik voel met jullie mee.

Liefs,
Bregina

Unknown zei

Lieve Marlies, Mark en Jasper en vriendinnen,

Wat een enorm verlies. Je maatje, je vader zo te zien knokken en dan toch de strijd moeten opgeven. Jullie zijn er samen voor gegaan en dat was mooi om elke keer weer te zien.
We wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe. Dat uiteindelijk de dierbare en mooie herinneringen jullie een glimlach op je gezicht mag toveren......

Veel liefs, Gonne en Rob-Jan

Rona zei

Lieve Marlies.

Voor ik jullie blog opende had ik een voorgevoel dat je met dit nieuws kwam. Jullie zijn de laatste dagen niet uit mijn gedachten geweest.
Zo oneerlijk, maar daar wordt niet naar gevraagd. Ongelooflijk.
Wij willen jullie heel veel kracht toewensen om dit vreselijke verlies te kunnen dragen.

Liefs Joop en Rona

Unknown zei

Hallo Marlies,
Gecondoleerd met dit grote verlies. In zijn blogs kwam Jan over als een sterke optimist die, ondanks alle problemen, altijd wel weer een uitweg zag. Dit heeft hem nu helaas niet meer mogen helpen. Ik wens je heel veel sterkte.
Hartelijk groet, Jaco

Anoniem zei

ik wens jullie oprecht heel veel moed en sterkte toe bij het verwerken van dit zware verlies. jullie kennen mij niet maar ik volgde het blog van Jan al enkele jaren. Hij schreef zo knap en humoristisch. De manier waarop jullie gezin zo liefdevol met elkaar omging in zo'n moeilijke situatie, daar trok ik mij aan op. Jullie zijn echt een voorbeeld voor velen. Sterker dan de dood van je man en papa zijn de mooie herinneringen en die blijven. Gelukkig hebben jullie die in overvloed.Een warme knuffel Cato

Frits&Esther. zei

gecondoleerd met dit enorme verlies. Ik zal Jan blijven herinneren als een sterke man .
Jan heeft nu rust.
groet Frits.

Marcha zei

Hoewel vewacht vind ik het echt vreselijk dit te horen en huil met jullie mee. Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit enorme verlies. Wij zullen zijn humor en zijn altijd positieve verhalen missen.
Liefs Marcha Holtermans

Hans Scheurer zei

Beste Marlies, ik heb Jan niet heel goed gekend, maar heb hem wel een paar keer gesproken op landelijke contactdagen van de CMWP en op bijeenkomsten tussen bestuur en contactpersonen. Hij kwam op mij over als een heel toegankelijk mens, nauw betrokken bij de medepatienten en ook de ontwikkelingen binnen de patientenvereniging. Veel kracht en sterkte toegewenst met het voortzetten van het leven na het verlies van Jan.

yvonne zei

lieve Marlies en familie. Nee geen woorden voor. Gecondoleerd en wat zullen jullie hem gaan missen. Wát een fijne vent. Ook ik zal zijn kijk op het leven heel erg gaan missen.
heel veel sterkte, liefs Yvonne, al jaren een trouwe lezeres en zeer bekend met de sluipmoorden aar kahler.

Anoniem zei

Gecondoleerd met het heengaan van uw geliefde Jan.
Via de blog jarenlang het verslag gevolgd van de dappere strijd die niet te winnen is. Veel mooie herinneringen toegewenst en kracht en moed voor de toekomst, Adriana

Anoniem zei

Marlies ik heb altijd jullie bewonderd. Heel veel sterkte.

Harmke Krol Vogelzang

Pim van den Berg zei

Beste Marlies en kinderen,
Gecondoleerd met het verlies van Jan.
Veel sterkte de komende tijd. We hebben sinds Pim ook de ziekte van Kahler heeft jullie blog gevolgd. We hadden en hebben nog steeds veel bewondering voor de positieve instelling en het doorzettingsvermogen van Jan.
Nogmaals veel sterkte en denk vooral aan de mooie dingen die jullie samen gedeeld en beleefd hebben.

Pim en Nancy

Anoniem zei

Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Lut zei

Innige deelneming aan jullie allen. Als lotgenote las ik heel graag het blog van Jan. Zo spijtig dat hem niet méér geluk en jaren te beurt zijn gevallen, we hadden het jullie allen zo graag gegund. Héél veel sterkte aan allen en vooral aan jou , Marlies. Hartelijke groet, Lut

Cees zei

Heel veel sterkte gewenst. Jullie zijn in mijn gedachten. Warme groet, Cees

Johnny en Bea zei

Lieve Marlies ,Mark en Jasper,

Heel veel liefs ,sterkte en vooral kracht gewenst om samen door te gaan,zo onwerkelijk dat het gevecht nu helemaal gestreden is ...te jong.... te vroeg en o zo oneerlijk ...

Liefs van ons allemaal xxx

Anoniem zei

Beste familie ten Voorde,
Gecondoleerd met het overlijden van Jan.
Ik kwam Jan regelmatig tegen en hij had altijd wel tijd voor een gesprekje. Ook ging het wel eens over zijn ziekte, maar hij bleef altijd positief.
Ik zal Jan herinneren als een betrokken en fijne man.

Groet, Martin

Ann zei


Ik volg jullie blog al jaren als lotgenote en heb altijd vol bewondering gelezen hoe jullie met ziekte omgaan. Wat kan het toch plots mislopen, hoe onvoorspelbaar is het allemaal. Mogen jullie veel troost vinden bij elkaar.

Anoniem zei

Lieve Marlies, Mark en Jasper,
Gecondoleerd met dit grote verlies. Wij bewaren warme herinneringen aan Jan en aan jullie gezin.
Heel veel liefs van ons
Edwin, Els en Derek

Agnes en Maurits zei

Lieve Marlies, Mark en Jasper.
We wensen jullie heel veel sterkte en moed om het verlies draaglijk te maken.
Al heel veel jaren was Jan zijn blog een steun voor ons.
Agnes en Maurits.

Jaap en Ria Tanis zei

Beste Marlies, Mark, Jasper en vriendinnen,
We willen hierbij onze innige deelneming betuigen met dit grote verlies. We volgden als lotgenoten Jan's blog al heel lang en Jan en ik reageerden vaak op elkaars blogs en we hadden op die manier regelmatig contact. We bewonderden jullie altijd om de positieve levenshouding en het optimisme.
We zullen met jullie Jan missen en wensen jullie allen heel veel sterkte toe voor nu en in de komende tijd!
Een hartelijke groet van,
Jaap en Ria Tanis

Sandra Laurenssen zei

Beste Marlies en kinderen

Via Bas hoorde ik wel eens verhalen over jullie. Omdat hij de blog trouw volgde. Na Bas zijn overlijden heb ik het overgenomen en de laatste maanden jullie verhaal gevolgd. 2 Rasoptimisten en doorzetters zijn de woorden die bij mij opkomen. Humor die jullie overeind hield. En dan nu...helaas zoals je zelf schrijft...Wel bijzonder te lezen dat jullie thuis afscheid van elkaar konden nemen. Heel veel sterkte. Sandra

Anoniem zei

Lieve Marlies, Jasper, Mark en vriendinnen, van harte gecondoleerd met dit grote verlies.
Dank jullie wel dat we mee mochten leven en lezen via de blogs. Wat een sterk team zijn jullie en wat heb ik genoten van Jan zijn verhalen. We wensen jullie allen heel veel sterkte en kracht toe. Ook wij zullen hem missen.
Warme groet van Joost en Jenny.

Anoniem zei

Beste Marlies en familie,

De blog volg ik nu een paar jaar en op die manier leefde ik een beetje met jullie mee (mijn man heeft Kahler). Ik vond het net zo super voor jullie dat de unit geplaatst mocht worden en dan dit...
Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Ik ga zijn verhalen missen.

Hartelijke groet Marian

Anoniem zei

Bedankt voor de interessante informatie