1 mei 2011

Daniël Lohues en Meivakantie

           
Daniël Lohues:
Vrijdagavond, 29/4, trad Daniël Lohues met zijn voorstelling 'Hout Moet' op in Enschede. En daarvan waren wij getuige. Naast ons kampeeravontuur hadden wij ook nog enkele theatervoorstellingen gepland. Wij zaten in het midden van de zaal recht voor het podium. Mooie plek. Het was een leuke avond met een afwisseling van de in het Drents gezongen teksten en droge humor. En die Daniël kan echt elk instrument perfect bespelen. Piano, gitaar (electrisch en akoestisch), trek- en mondharminica, panfluit, etc. Hij deed het perfect. Aan het applaus en de reacties te horen zaten er veel fans in de zaal. Naast mij zat er in ieder geval eentje.
Fans zijn prima. Niks mis mee. Alleen vind ik sommige fans vaak net iets te uitbundig. Te veel adoratie voor slechts één artiest of enig ander talent of overtuiging. Daarbij heb je fans op allerlei gebied: geloof, politiek, gezondheid enz. Ik vind het al snel opdringerige types. Daar kan ik niet goed tegen. Dan krijg ik op de gekste plekken jeuk.

Na de pauze wisselden Marlies en ik bij toeval van plek. Ik liep iets eerder in de rij naar onze plaatsen dan Marlies. Zo kwam ik naast een vrouw rond de 40 te zitten. Na opkomst van Daniël bleek al snel dat zij een enorme fan van hem was. Zij klapte lang en intensief alsof Daniël z'n performance al had gedaan., maar hij moest dus nog beginnen.
Vervolgens bleek ook dat zij de liedjes van Daniël helemaal te gek vond. Telkens als Daniël een liedje zong, ging zij meeneuriën. Als het een bekend nummer van een cd of van de radio betrof, bijv. 'prachtig mooie dag', dat nu bijna elke dag op de radio te horen is, ging zij dat meezingen !!!
Potverdorie. Ik zit in het theater om het live uit de mond van Daniël te horen. Schettert die steunkous met haar huishoudstem het liedje in m'n rechteroor. Gatver.
Tja, wat nu. Moet ik er iets van zeggen ? "Beste Truus. Ik vind het vervelend dat u meezingt".
De kans dat ik haar kwets is groot. Dan bederf ik haar avond met Daniël. Dat wil ik nu ook weer niet.
Maar ja, als ik niets zeg, zit ik met die meezingende jurk. Dan blijf ik met dit probleem zitten.
Maar ach, aan de andere kant is het natuurlijk leuk om te zien dat zij intens geniet van de artiest waarvan zij hoogstwaarschijnlijk meer droomt dan van haar man. Het kunstje dat hij wekelijks laat zien, kent zij inmiddels wel:):)
Ik heb besloten haar haar gang te laten gaan. Na enige tijd was ik er aan gewend en genoot ik van beiden :)

 Meivakantie:
Gisteren is de meivakantie anno 2011 van start gegaan. Een lange rij caravanners stond bij de receptie van 'onze' camping op hun beurt te wachten. En als je bij deze camping in de rij staat moet je geduld hebben, want elke gast wordt door de alleraardigste maar kordate beheerster persoonlijk naar z'n plaats begeleid. Niet jij, maar zij bepaalt hoe de caravan komt te staan! Dit om voor elke gast de optimale privacy en rust te garanderen. Zo wil zij niet dat gasten op korte afstand bij elkaar in de tent kunnen kijken.......mocht je dat al willen.
Maar gaandeweg stroomde de camping redelijk vol met nieuwe gasten. Dat is ook begrijpelijk, want de weersvooruitzichten zijn uitstekend. Een tikkeltje aan de koude kant, maar wel zonnig en droog.

Bij zoveel nieuwe caravanners zit er altijd wel eentje tussen die het opzetten van het geheel (nog) niet goed beheerst. Nu wil ik best de helpende hand bieden, maar dat doe ik pas als duidelijk is dat de betreffende kampeerder na verschillende pogingen een compleet andere voortent aan z'n caravan dreigt te plakken dan volgens de handleiding de bedoeling is. Ik wil niet de opdringerige buurman uithangen.
Een kampeerder, op twee plekken afstand van ons, had kennelijk een splinternieuwe caravan. Een sneeuwwitte die oogverblindend glom. Alles wat hij uit de caravan haalde zat nog in de originele verpakking.
Na het uitpakken van de tafels en stoelen was de luifel aan de beurt. Het campingstel had voor een zgn. dakluifel gekozen. Deze hing in een opberg- transportzak aan de zijkant van de caravan. Het zakje ging open en de luifel kwam te voorschijn. Vervolgens werden de luifelstangen uitgepakt.
Tot zover ging het allemaal nog goed.

Zoals u Erwin Krol hoogstwaarschijnlijk ook hebt horen vertellen, is het nogal winderig de komende dagen. Dat was gisteren ook al het geval. Daarbij zijn soms behoorlijke windvlagen en daar moet je als opbouwende caravanner terdege rekening mee houden.......U voelt' em al aankomen denk ik.
Juist op het moment dat de caravanmeneer de stangen onder de luifel had geplaatst, MAAR DEZE NOG NIET HAD VERANKERD!, stak er een flinke windvlaag op. Die pakte z'n nieuwe luifel en gooide de hele handel op het dak van z'n nieuwe aanwinst.
Nou, dan baal je behoorlijk kan ik u vertellen. Gelukkig viel de schade mee. Zover ik kon zien geen schade aan de caravan, maar wel enkele verbogen stangen.

Zo'n zelfde situatie hebben wij ook een keer gehad. In Frankrijk. Tijdens het opzetten van onze (ook)nieuwe voortent stak er ook uit het niets een fikse wind op. Weg voortent! Moesten wij het drie weken zonder voortent doen. Toch lastig bij een buitje.
Deze caravanner had een uitgebreide uitrusting, want hij had in plaats van een luifel ook nog een voortent ter beschikking. Die staat er nu strak en dubbel verankerd voor :) Ook zijn vakantie kan beginnen!             
Zondag 1 mei: Dag van de Arbeid
           

Geen opmerkingen: