18 jan 2011

pentamidine......... BAH!

           
Zondag jl 16/1 kwam de zon er flink door. Mede door de relatief hoge temperatuur leek het wel voorjaar. Ik vind het ook wel mooi geweest met die winter. We hebben even flink kunnen genieten van het sneeuwruimen en ruiten krabben, maar wat mij betreft mag het nu wel overgaan in de lente. Als we de wintertijd nu eens doorschuiven naar de lentetijd. Zou dat helpen ??
Zondag hebben we daarom een flinke wandeling gemaakt. Daarna in het zonnetje op het terras van een plaatselijke horeca-meneer genoten van een heerlijke cappuccino. En de cappuccino was inderdaad lekker, dus dat werden er twee :)

M'n ontslag uit het ziekenhuis is alweer 3 maanden geleden, maar m'n bloedwaarden zijn nog niet helemaal op peil. Dat is een normale ontwikkeling na een stamceltherapie. O.a. m'n neutrocyten zijn nog wat aan de lage kant. Hierdoor is m'n weerstand niet optimaal. Ik moet dus een beetje oppassen in verband met infectiegevaar. Zoenen tijdens de feestdagen en nieuwjaarsborrels kon dus niet. Soms vond ik dat wel jammer moet ik u bekennen. Er waren sommigen bij waar ik de hele dag wel mee wilde zoenen :):)
Juist in deze periode met de op ons afkomende mexicaanse griepgolf moet ik proberen te voorkomen dat ik deze sombrero-variant niet krijg. Voor gezonde mensen kan dat al vervelend uitpakken, maar voor mij helemaal. Niet zoenen dus en proberen uit de buurt te blijven van de proestende en hoestende medemens.

In verband met m'n verminderde weerstand moet ik ter preventie tot en met juni antibiotica slikken. Co-trimoxazol om precies te zijn. Tja, dat is nu jammer, want dat spul kan ik niet verdragen. Daar krijg ik allergische reacties van wat resulteert in intens jeukende rode vlekken.
"Geen probleem", zei m'n medicijnman en schreef vervolgens pentamidine voor. Penta voor de kenners. Kent u dat spul ??......Heel erg smerig is het. Het is een antibioticum dat je 1x per 4 weken moet inhaleren. Dat inhaleren duurt ongeveer 30 minuten. Een half uur lang smerig spul dus.
'k Heb het eenmaal gehad. Anders kon ik natuurlijk niet weten dat het zo smerig is. Daarna vond ik het mooi geweest. Dat gaan we dus niet meer doen. Bah!
'k Heb tijdens de therapie al genoeg smerig spul moeten slikken en voor m'n aandoening is het niet noodzakelijk.
M'n contactpersoon op het MST was niet blij met m'n beslissing. Dat vind ik wel lief van haar, maar ik blijf weigeren.
Doe mij maar Hardys Crest 2009. Vorige week in de aanbieding bij Appie Heijn. Voorlopig hebben wij voldoende voorraad en dit spul mag ook nog eens vaker dan 1 x per 4 weken :) 
                                   

3 opmerkingen:

Rob zei

Oeps, komt de Mexicaanse griep er weer aan? Dat wordt uutkiek'n. Maar ik was toch al niet van plan om je te gaan zoenen....ha!

Johnny en Bea zei

Hoi Jan en Marlies,
Hahaha...al net zo eigenwijs als die man van mij dus ,vraag me ook af of antibiotica wel zin hebben als voorzorgsmaatregel ...doen ze bij dieren ook vaak en daar worden al die bacterien alleen maar resistenter van ,waardoor er dan dus ook steeds minder middelen nog echt werken.
We gaan hier ook bij slechte ervaringen met pillen(,rare/nare bijwerkingen etc.)meestal gewoon over op de natuurlijke middelen en dat bevalt prima ...dat wijntje van Appie is natuurlijk ook heel natuurlijk,maar om je weerstand te verhogen kan je misschien ook dit eens proberen,is ook niet echt lekker,maar je hoeft er geloof ik maar een paar druppels per dag van in te nemen en het schijnt nog echt te werken ook!!;)
http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/echinaforce-vitamine-c-weerstand-verhogen.php
Tja 't wordt gewoon tijd voor de lente inderdaad!!
Groetjes van ons allemaal

Anoniem zei

Hoi hoi,

Ook ik was allergisch voor cotrimaxisol en kreeg als vervanger ciproflaxacine sandoz en later weer claritromycine. Wellicht zijn dit bruikbare alternatieven?

Groetjes,

Peter