24 feb 2008

Marlies, ikke en krokusvakantie

Marlies:
De operatie van Marlies is nu ruim twee weken geleden. Zoals ik al vertelde is de operatie technisch goed gelukt. Maar het is nog te vroeg om een definitieve conclusie van het resultaat te
trekken. De operatiewonden genezen zo te zien goed, maar het geheel is nog steeds erg gevoelig en Marlies wordt ook nog steeds geplaagd door enorme jeuk. Niet constant, maar heel frequent zeer intens.
Maar toch is er een lichtpuntje. Marlies voelt nu steeds vaker dat de rechterzijde van haar borst ietsiepietsie méér druk en pijn vertoont dan haar linkerzijde......Dat is dus goed nieuws, want de linkerzijde is geopereerd en moet dus ook minder pijnlijk zijn. Een verbetering is hiermee aanstaande en als dat doorzet kunnen we deze 1e operatie hopelijk afsluiten met een positief resultaat.

Tengevolge van deze situatie moet Marlies rust houden. Dat heeft haar arts haar nadrukkelijk geadviseerd. Dit was een tegennatuurlijk advies voor Marlies. Dit kwam bij haar over alsof je tegen een aap zegt dat hij een poosje niet in een boom mag klimmen. Daar had Marlies de eerste dagen erg veel moeite mee en probeerde toch haar gebruikelijke dingen te doen. En dat ging dus niet. Veel extra pijn was het resultaat. Gelukkig had ik nog een paar handboeien liggen en die komen nu goed van pas. Alleen om naar het toilet te kunnen, mag ze even van haar plek.

Ikke:
Hoe het met mij gaat? Wel goed denk ik. Ik voel me in ieder geval onverminderd goed en steeds fitter. Na mijn intensieve stamceltherapie tijdens de feestdagen in december 2006 is de situatie alleen maar beter geworden. De ontwikkeling van Mr. Kahler is onder controle en ik ga mij steeds beter en fitter voelen. Maar, ik voel ook dat ik er nog niet helemaal ben. Ik heb nog steeds behoefte aan mijn dagelijkse middagdutje. Nu weet ik ook dat daar een deel gewenning bij zit, maar toch! Ik slaap elke middag ruim 45 minuten tot een uur! Volgens Marlies zaag ik dan behoorlijk wat balkjes door, want snurken kan ik kennelijk als de beste :)

Tja, en dan die nog steeds niet verdwenen jeukende rode plekken op m'n body. Ik heb er effectieve zalf tegen, maar die mag ik eigenlijk niet langer dan 10 dagen gebruiken. Nou, die termijn heb ik allang overschreden. Het spul helpt prima, maar de plekken komen steeds terug. Daarom ga ik dinsdag 26/2 maar eens op audiëntie bij een huidarts. Hopelijk weet hij er raad mee. Tot dinsdag nog even smeren en krabben :(

Krokusvakantie:
Het is krokusvakantie. 'Helaas' niet voor ons (Jan en Marlies), maar wel voor Mark en Jasper.
Vooral voor Jasper is het vakantie, want die is met z'n suikeroom en -tante op wintersport in Oostenrijk. Mark mocht ook mee, maar die had de verplichte financiële eigen bijdrage er niet voor over. Tja, ook een keus!
Maar Jasper dus wel en die heeft nu de tijd van z'n leven. Hij kon er de afgelopen week al bijna niet van slapen.

Jasper met z'n suikertante in Lermoos (Oostenrijk)

En Mark? Die gaat in de krokusvakantie leren 'zelfstandig wonen' in de woning van die suikeroom en -tante. Lijkt hem helemaal het einde.

Hebben wij toch een beetje vakantie :)

Nieuwe blog:

Zondag 2 maart komt er weer een blog.

1 opmerking:

Edwin zei

Hoi Jan en Marlies,
Lekker hè een weekje rust, of is het toch te rustig zonder de kids. Marjan en ik gaan volgende week (weer of geen weer) een paar dagen naar de stacaravan van mijn schoonouders. Voor het eerst met z'n tweetjes, maar ik denk dat we die druktemakers na een paar uur al zullen missen.
Groeten, Edwin