18 nov 2007

Het linkerbeen en moe

Het linkerbeen:
In de vorige blog vertelde ik al dat het röntgenonderzoek geen mogelijke oorzaak van de pijn in mijn linkerbeen heeft opgeleverd. De uitslag van het daarop volgende bloedonderzoek ook niet.
Het gehalte van het zgn. M-proteïne bleek gelijk te zijn aan de uitslag van september jl. Dat is op zich een mooi bericht, want dat geeft aan dat de kahler stabiel en kennelijk onder controle is.
Maar ja, wat is dan wél de oorzaak van de pijnklachten. Voor 10 december a.s. (pas!) sta ik gepland voor een MRI-scan. Deze scan is er primair op gericht om te zien of een nieuwe tumor op of in de omgeving van mijn heiligbeen de oorzaak is.

Deze week las Marlies het bejaardenblad PLUS. Een leuk tijdschrift met interessante artikelen. Opeens kwam zij het onderstaande artikel tegen. De klachten die deze vrouw beschrijft komen exact overeen met die van mij! Het is dus goed mogelijk dat mijn pijnklachten worden veroorzaakt door een steriel ontstekingsproces van het sacro-iliacale gewricht.
Dinsdag 20/11 moet ik weer voor mijn 14-daagse onderhoudsmedicijn naar het hospitaal en zal ik het artikel met mijn contactpersoon bespreken. Toch maar even onderzoeken lijkt mij.
Komt het misschien toch nog goed :)


Moe:
Nog slechts anderhalve maand en dan zit 2007 er alweer op. Dan is het ook alweer bijna twee jaren geleden dat de pijnklachten en daarmee alle slechtnieuwsgesprekken, gevoelens van onzekerheid en verdriet, ziekenhuisbezoeken en intensieve behandelingen begonnen. In de afgelopen twee jaren ging er bijna geen week voorbij waarin er GEEN bezoek aan een arts gebracht hoefde te worden. Of wij gingen voor mij of voor Marlies naar het ziekenhuis. En het eind van dit alles is nog niet in zicht. Ik sleep met m'n linkerbeen en Marlies moet nog een zwaar traject van ingrijpende operaties afleggen. Er lijkt geen eind aan te komen.
Wij zijn moe en hebben behoefte aan rust op dit vlak.
Een situatie waarin er stabiliteit is in onze gezondheidssituatie, zonder symptomen van mogelijke nieuwe mankementen en hopelijk een lange periode zonder alsmaar die pijn.

Ik zal vanavond m'n schoen maar eens zetten met daarin een briefje en een grote winterpeen. Misschien dat Sinterklaas er iets mee kan :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi .

Nou ik hoop voor jullie dat er veel goeds komt volgend jaar.
Geniet van elke mooie dag .
Dan zal altijd de zon schijnen.
Groeten de Sint

Unknown zei

Hoi Jan,
ik lees dat het dus al weer 2 jaar geleden is dat dit alles begon voor jullie!
Dat is best lang al zeg!

Veel succes met de eerstkomende onderzoeken, en misschien heeft de dokter wat aan het stukje wat je uitgeknipt had!

Liefs van Jacomijn