29 mrt 2007

Stand van zaken, voorjaarszon en de Waal

Stand van zaken:
Eigenlijk is er niet zoveel nieuws te melden. Voor zowel mij als Marlies is de situatie grotendeels ongewijzigd. Grotendeels..., dus toch wel iets te melden?.
Ja, toch iets. Ik heb nog steeds last van een allergische reactie tengevolge van mijn medicatie. Na de rode bulten heb ik nu opgezwollen oogleden, droge plekken in m'n gezicht en rode vlekken over m'n body. Hoogstwaarschijnlijk zijn de antibiotica-tabletten de ooraak van deze vervelende bijwerkingen. Ik moet die dingen tot omstreeks juli 2007 slikken, maar ben er i.v.m. deze bijwerkingen maar even mee gestopt. Mijn arts gaf gisteren (28/3) daarbij ook aan dat de effecten van de chemo's niet onderschat moeten worden. Natuurlijk is het prachtig dat die medicijnen er zijn, maar het is en blijft natuurlijk rotzooi.
Maandag a.s. (2/4) onderga ik het in een vorige blog beschreven darmonderzoek. Indien dat positief uitpakt, kunnen de darmdelen weer aan elkaar worden 'gelast' en kan m'n stoma vervallen.
Kan ik eindelijk weer eens een heerlijke scheet laten. In m'n gedachten ruik'em al en zie ik de reactie van Marlies............."BUNZING!!" :)

De situatie van Marlies is ongewijzigd zorgwekkend. Nog steeds onverminderd veel pijn. Het is inmiddels een monotoon triest verhaal. We wachten met smart op een afspraak voor een behandeling in het pijncentrum van het academisch ziekenhuis in Groningen. Vandaag heeft Marlies de door haar in te vullen uitgebreide vragenlijsten van dat centrum ontvangen. Daarna volgt een uitnodiging voor een ruim drie uren durend onderzoek. Wat zou het toch mooi zijn indien zij erin slagen de pijn te verzachten.

Voorjaarszon:
Wat waren de afgelopen dagen toch prachtig. Je kon alweer heerlijk in de zon zitten . Lekkere stoel, krantje, kop koffie, lekker genieten.
De Waal:
Vorige week hebben we een weekje kamperen besproken op een camping langs de Waal. Indien het mooi weer is gaan we in de 2e week van Mei met onze caravan een weekje pal aan het water van deze botensnelweg staan. Heerlijk rustig, zonnetje, lekker leesvoer mee, benen gestrekt en ook hier natuurlijk een kop koffie. Onderwijl kijkend naar de voorbij schuivende boten.
Ondanks onze situatie blijven we leuke dingen doen.....Juist daarom!!
Vorig jaar zijn we hier ook geweest. Dat beviel goed.
Hier zit Marlies heerlijk ontspannen te kijken naar de voorbij varende boten.

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Jan,

Het kabbelt maar door bij jullie!

Wel al een mooi vooruitzicht, de vakantie aan de Waal, leuke foto.
Kan me voorstellen dat je kan genieten van zo'n uitzicht!

Succes met je darmonderzoek, en Marlies met de vragenlijsten en het daarop volgende onderzoek!

Liefs van Jacomijn