6 dec 2010

Kerstmaand

          
Het is vandaag 6 december 2010. Gisteravond was het bij veel gezinnen pakjesavond. Het gebruikelijke nieuwe sokken-, zakdoeken- en mooi verpakte zeepjes- en geurtjesgehalte zal ongetwijfeld hoog zijn geweest.
Onze schoorsteen is net weer klaar. Dus wat dat betreft waren er voor de goedheiligman geen beperkingen meer. Maar wij geloven meer in de Kerstman. Ik moet dus nog even wachten op m'n nieuwe sokken of misschien wordt het shampoo voor kale mannen :)
De 'bisschop' wijn hebben wij ons gisteravond wel laten smaken. Sommige dingen moet je niet uitstellen !

En verder gaat het (ook) onverminderd goed. Ik voel mij nagenoeg weer hersteld. M'n smaak is weer volledig terug en met m'n conditie gaat het ook steeds beter.
's-Middags doe ik de luiken nog graag even dicht en 's-avonds kruip ik op tijd onder de wol. Vóór de therapie deed ik 's-middags al een dutje, heerlijk. Maar dat rond het journaal van 22.00 uur m'n batterij leeg is en m'n dag erop zit, is nieuw. Dat is volgens mij nog een restant van de therapie. Op zich is dat ook niet zo gek, want vanaf omstreeks 07.00 uur begin ik elke morgen fit aan de nieuwe dag.

En juist daarom begin ik morgen 7/12 weer met m'n werk. Op therapeutische basis twee ochtenden per week, dat wel. Maar het begin is er in ieder geval. Ik moest er nog wel enigszins op aandringen, want de bedrijfsarts kon het zich bijna niet voorstellen dat ik er nu alweer aan toe ben.
Het thuiszitten heb ik nu wel gezien. Daarbij doe ik graag de dingen die ik leuk vind, nou dan is de keus snel gemaakt :)

En nu op naar de kerstdagen en de jaarwisseling. Dat heeft toch ook wel wat die dagen rond Kerst. De sfeer die al die lichtjes en versieringen creëren en natuurlijk het samenzijn met gezin, familie en vrienden. Wij vinden het wel gezellig die kerstboom, het kaarslicht, met een lekker boek of ander leesvoer bij de knappende openhaard, classic-fm op de achtergrond en zo nu en dan nippen van een lekker glas rood vocht van de Merlot-druif....heerlijk :)
Wij beperken deze momenten niet tot de dagen aan het eind van de maand. Wij zijn er ruimschoots vóór de kerstversiering al mee begonnen !

Gelukkig zijn de ontwikkelingen in de strijd tegen deze kut-ziekte en andere soortgelijke aandoeningen hoopgevend, waardoor de kansen om nog verschillende keren van deze momenten rond de kerst te kunnen genieten, stijgen!
Een mooi voorbeeld van die ontwikkelingen heeft mijn collega-blogger Sander van der Pol zojuist op z'n blog gepubliceerd. Benieuwd?? Klik hier.

't Is nog een tikkeltje aan de vroege kant, maar toch alvast fijne, gezellige en knusse kerstdagen :)


1 opmerking:

Johnny en Bea zei

Klinkt heel positief allemaal,hartstikke fijn dat je je nu dan toch eindelijk weer behoorlijk de oude voelt ..we zien je/jullie ook al weer geregeld door de straat 'rennen';) dus dachten al zoiets...herkende je gisteravond nauwelijks ...maar je ziet er ook weer prima uit hoor.
En ja al die positieve berichten over eventuele nieuwe middelen in de strijd tegen deze rot ziekte ,dat klinkt ook allemaal behoorlijk poitief ,dus wie weet ga je zelfs de dag nog beleven dat je kan zeggen dat je genezen bent!!
Daar proosten we op !!
Jullie ook hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig en voorspoedig 2011 alvast