23 apr 2010

Kampeerseizoen, beenmergpunctie en kaakchirurg

Het kampeerseizoen is weer begonnen:
Heerlijk waren die paar dagen op de camping bij Zeist. Het waren er slechts 5, maar we hebben het ervaren als een volwaardige vakantie van enkele weken. En het weer was natuurlijk perfect! Voor april kon het niet beter.

We hadden grootse wandel- en fietsplannen over de Utrechtse heuvelrug. We hadden onze wandelschoenen er speciaal voor gepoetst en de banden van de fietsen nog even opgepompt, maar er is niets van gekomen.

We hebben in alle rust en zittend in de zon een spannend boek gelezen. Drankje erbij en dat bijna alle dagen. Ook wel een keer lekker ! De millennium trilogie heb ik nu dus uit. Mooi opgebouwd verhaal en spannend geschreven. Echt iets voor een vakantie.
Oh ja, we zijn ook nog even naar Utrecht geweest om het licht-'spektakel' Trajectum Lumen te bekijken........
Het idee van zo'n lichtkunstwerk is leuk, maar de uitvoering viel erg tegen. Sommige lichtelementen deden het niet en andere waren door hun geringe effect nauwelijks de moeite waard. Nee, dat was geen succes.
Na een uur sjokken zijn we snel een gezellig café ingedoken en hebben we de rest van de avond van de sfeerverlichting in dat café genoten.

Rijles Jasper:
Mark heeft al bijna anderhalf jaar z'n rijbewijs en nu is onze jongste zoon Jasper (die knappe jongen rechts op de foto) aan de beurt om het felbegeerde roze kaartje, want in die vorm ziet het rijbewijs er tegenwoordig uit, te halen. Begin april kwam de lesauto voorrijden en kon Jasper beginnen. Hij heeft er kennelijk gevoel voor, want na een paar lessen had'ie de bijzondere verrichtingen, zoals achteruit rijden, draaien op de weg en inparkeren, al onder de knie.
En vorige week vrijdag 16/4 slaagde hij ook nog meteen de eerste keer voor z'n theorie-examen.
Zo zie je maar......ook Jasper is een echte ten Voorde :)

beenmergpunctie en kaakchirurg:
Vanmorgen (23/4) was het weer tijd voor de jaarlijkse beenmergpunctie. Daar kijk ik altijd reikhalzend naar uit.....
Collega-patiënten die weten met welke snerpende pijn dat gepaard gaat, kijken mij vreemd aan als ik dat zo zeg. "Kijk jij er reikhalzend naar uit? Vind jij het geen vervelende ingreep dan?".
"Nee, ik niet", antwoord ik dan vrolijk :)
Hiermee wek ik de indruk een harde bikkel te zijn en kennelijk goed tegen pijn te kunnen. Maar dat is natuurlijk niet zo. Ik houd net zo min van die dikke naald die door het botvlies wordt gestoken om uit het binnenste van m'n borstbeen beenmerg weg te zuigen.
Nee, fijn is toch echt iets anders!

Ik vind het geen probleem, omdat meneer ten Voorde zich heerlijk laat bedwelmen door het enorm pijnverzachtende snelwerkende slaapmiddel dormicum. Onder invloed van dat spul zweef ik binnen enkele minuten heerlijk boven de wolken en voel ik er lekker niets van. Het nadeel is dat ik enkele uren 'onder zeil' ben en na het ontwaken nog enkele uren halfdronken de wereld bekijk. Maar dat weegt niet op tegen die vervelende prik in m'n borstbeen.

Nee, op deze wijze vind ik die punctie geen probleem. Lange Leve de dormicum :)
Na ongeveer een week krijg ik de uitslag en hoor ik hoe de activiteit van mr. kahler ervoor staat.

En dan hebben we ook nog meneer de kaakchirurg. Enkele blogs geleden vertelde ik al over de ontstekingen in m'n bovenkaak. Nou, die zitten er nog steeds. M'n tandarts is terughoudend om in te grijpen en heeft mij doorverwezen naar de kaakchirurg. Deze was op zijn beurt ook terughoudend en wilde eerst met m'n hematoloog overleggen.

Dat is vandaag, kort voor de beenmergpunctie, gebeurd en halverwege volgende maand (mei) zal actie worden ondernomen. De wortelpunten van de veroorzakende kiezen worden eraf gezaagd, het ontstoken gebied wordt schoongemaakt en daarmee moet het kaakprobleem zijn opgelost. Klaar is Kees.

Dus, als alles goed gaat hoef ik binnenkort nog geen kunstgebit :)

Geen opmerkingen: