21 okt 2007

Thirteen days after, Marlies en Spinnenweb

Thirteen days after:

Dertien dagen loop ik alweer geheel compleet en gerepareerd rond.
De hersteloperatie is prima gelukt en de insissies zijn goed dichtgenaaid, maar de nieuwe toiletprocedure gaat gepaard met behoorlijke krampen en andere pijnscheuten. Heel bar! Dat had de chirurg er verdorie niet bijverteld.
Maar ja, het zal er wel bijhoren. Ik mag natuurlijk niet klagen. Ik ben al lang blij dat het allemaal weer op een natuurlijke wijze functioneert en er geen lekkage of andere complicaties zijn opgetreden. In vergelijking met de dagen kort na de operatie, gaat het ook alweer een stuk beter. Nog een paar weken en dan kan het grote genieten op kamer 100 weer beginnen :)
Vrijdag 19/10 zijn de hechtingen uit m'n buik verwijderd en daarmee is de eindfase van de wondgenezing ingegaan.
Dinsdag 23/10 hoop ik mijn onderhoudsmedicijn weer te krijgen. Het gebruik van dit medicijn moest in verband met deze operatie tijdelijk worden gestaakt. Nu ik die kahler goed onder controle heb, wil ik natuurlijk niet te lang zonder dat medicijn rondstappen. Morgen hoor ik van mijn contactpersoon op het MST wat er dinsdag gaat gebeuren.

Marlies:
Met Marlies is de situatie grotendeels nog ongewijzigd. We wachten met smart op het gesprek met de plastisch chirurg in Groningen (29/10). Vanzelfsprekend zal ik daarover op deze weblog berichten.
Met de verstopte en ontstoken kaakholten en het gesnotter van Marlies gaat het een stuk beter.
Ze hoest aanzienlijk minder en het ontstekingsmateriaal in die holten verdwijnt geleidelijk. Zoals het zich nu laat aanzien zal dat probleem dus vanzelf oplossen.

Spinnenweb:

Vandaag, zondag 21/10, was het een uitermate geschikte dag om heerlijk, bij een knappende open haard en met licht klassieke muziek op de achtergrond, te lezen. Dat hebben wij dus ook gedaan. Buiten motregen en koud, binnen heerlijk warm en comfortabel.
Het is volop herfst en dan zijn er altijd veel spinnenwebben. Onze hele tuin hangt er vol mee. Door die motregen levert dat mooie plaatjes op.
Het spinnenweb hierboven is eigendom van een grote kruisspin met een lijf van ongeveer 1 1/2 centimeter. Prachtige en fascinerende beesten vind ik dat. Het is bij ons thuis daarom ook verboden om die spinnen te storen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Olijfolie Jan, veeeel olijfolie...!